וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאח א-דין חוזר ובגדול

יוני מנדל

25.1.2007 / 18:00

הבמה שנבנתה לפני 900 שנה ע"י סלאח א-דין במסגד אל אקצא נשרפה בשנת 1969. אמש, בתרומת המלך הירדני, החלו פועלים בבנייתה מחדש

מהנדסים ופועלים מירדן הגיעו אתמול לירושלים על מנת לבנות מחדש את הבמה בתוך מסגד אל אקצא. מדובר ב"מנבר", במה הקיימת בכל מסגד וממנה נוהג הדרשן לשאת את דרשותיו.

ל"מנבר" במסגד אל אקצא חשיבות מיוחדת משני טעמים. הראשון, הוא קדושתו הרבה של המסגד למוסלמים והעובדה שהבמה נבנתה על ידי הכובש המוסלמי של ירושלים, סלאח א-דין, במאה ה-12. השני הוא שעד כה לא הייתה באל אקצא "מנבר" ראוייה, שכן המקורית נשרפה בשנת 1969 על ידי צעיר אוסטרלי שהצית חלק גדול מפנים המסגד.

הצעיר, אוסטרלי לוקה בנפשו בשם מייקל רוהן, השתייך לכנסייה נוצרית אוונגליסטית בשם "כנסית האל". לאחר שהצית את פנים המסגד הוא הודה שעשה זאת על מנת להחיש את בוא המשיח על ידי הקמת בית מקדש היהודי על הר הבית. למרות שרוהן נעצר, אושפז בבית חולים לחולי נפש וגורש מישראל, רבים בעולם הערבי המשיכו לראות במעשהו "מזימה ציונית". כמו כן, מאז הוגברה האבטחה בכניסה להר הבית.

"16,000 אבנים קטנות ללא דבק וללא מסמרים"

מחמוד אל-בלביסי, מנהל הפרוייקט הירדני, אמר שאת ההחלטה לתרום את המהנדסים, הבנאים, הפועלים וחומרי הגלם קיבל המלך הירדני עבדאללה. כמו כן הוא ציין שהבמה החדשה תהיה זהה לזו שבנה סלאח א-דין ושנשרפה לפני 38 שנים. הוא ציין כי בניית המנבר החלה בירדן ובמהלך השבועיים הקרובים תתבצע הרכבתה והתאמתה למסגד אל אקצא.

בעיתון אלחיאת אלג'דידה סיפר אל-בלביסי שמלאכת התכנון של המנבר היתה מפרכת, שכן אופן הבנייה המקורית שלה הוא פלא. הוא ציין כי מדובר בבמה שמורכבת מיותר מ-16 אלף אבנים קטנות. לדבריו, "כפי שהבמה המקורית נבנתה ממספר זהה של אבנים, ללא דבק וללא מסמרים, היינו חייבים לעשות את אותה המלאכה גם בבנייתנו את המנבר הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully