וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכה הפוליטית בארה"ב מתחממת

שי אילן

25.1.2007 / 14:50

מוקדם מן הצפוי, פוליטיקאים בארה"ב כבר התחילו את מערכת הבחירות. לפניכם רצף עדכונים מפתיחת המערכה על הנהגת העולם

סגן נשיא ארה"ב ריצ'רד צ'ייני אמר אתמול בראיון ל-CNN שהילרי קלינטון אינה מתאימה להיות נשיאה "בגלל שהיא דמוקרטית". צ'ייני אמר שאינו מסכים עם קלינטון מבחינה פילוסופית ומבחינת מדיניות. זו נחשבת אמירה חריפה במדינה בה אין מסורת אופוזיציונית בדומה לישראל והנשיא הוא דמות ממלכתית לפני שהוא מייצג מפלגה. ההתבטאות מעידה על קיטוב חריף מבעבר בין הדמוקרטים לרפובליקנים, על רקע המלחמה בעירק.

אובמה נגד רשת "פוקס"

יועציו של הסטנטור ברק אובמה הפיצו בין עיתונאים מזכר נגד הפרסומים לפיהם אובמה ב"מדרסה" (בית ספר איסלמי) כשהיה צעיר. בתוכנית "פוקס וחברים" אמר סטיב דוסי, אחד המשתתפים: "למה אף אחד לא אמר אף פעם שמי שגידל את האיש ההוא בעשר השנים הראשונות לחייו הוא אביו המוסלמי ושהוא למד במדרסה". מדברי המזכר: "אובמה מעולם לא היה מוסלמי. הוא נוצרי מאמין ומבקר בכנסייה בשיקגו. בית הספר הציבורי בו ביקר כשהיה באינדונזיה לא היה מדרסה." יועצי אובמה אמרו שההאשמות של רשת פוקס הן מרושעות ולא אחראיות ושזה סוג הפוליטיקה שהציבור האמריקאי עייף ממנה. אנשיו של אובמה השתלחו ברשת פוקס שחזרה על הפרסומים למרות שהם הופרכו.

הוליווד בעד אובמה

האם הוליווד נוטשת את הילרי קלינטון ומתייצבת מאחורי הסופרסטאר החדש, ברק אובמה? כל מי שהוא משהו בבירת הסרטים קיבל השבוע הזמנה מסטיבן שפילברג, דיוויד גפן וג'פרי קצנברג, לאירוע גיוס כספים למען אובמה. תמורת 2,300 דולר לאדם יוכלו המוזמנים לפגוש את אובמה, מועמד המחמד של התקשורת. מי שיגייס עשרה זוגות יהיה גם מוזמן לסעודה פרטית בביתו של גפן במאליבו. כל שלושת ענקי התעשייה המארגנים את גיוס הכספים היו בעבר מתורמיה של הילרי קלינטון, וההתגייסות למען אובמה פוגעת במעמדה, אבל, אומרים בהוליווד, זה עדיין שלב מוקדם והמועמדים נבדקים. שפילברג יוכל כנראה להרשות לעצמו לתרום לשני המועמדים.

ג'ון קרי בגרון חנוק: לא אתמודד

ג'ון קרי נשא אתמול לפני הסנאט נאום בו הודיע כי לא יתמודד שוב על נשיאות ארה"ב. קרי אמר שהוא מתכוון לנצל את השנתיים הקרובות כדי להיאבק במדיניות בוש בעירק. כזכור, קרי הצביע בעד אישור התקציב למלחמה בתחילה, ואחר כך הצביע נגדו. אחת הטקטיקות של תעמולת בוש נגד קרי הייתה תיאורו כאדם לא יציב ההופך את עורו כל העת. קרי אמר לסנאט, כשדמעות בגרונו: "בפעם הקודמת היינו קרובים, מספיק קרובים כדי לנסות שוב, אבל החלטתי שזה לא הזמן למסע בחירות. עלינו למצוא דרך לסיים את המלחמה המוטעית הזאת ולהחזיר את החיילים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully