וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר מתכוון לפטר את מנכ"ל חברת החשמל

שרון קדמי

25.1.2007 / 13:47

ככל הידוע, בן אליעזר יבקש לעלות את סוגיית פיטוריו של בן נון כבר בישיבת הממשלה הקרובה

שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, מתכוון לפטר את מנכ"ל חברת החשמל אורי בן נון - כך נודע ל-TheMarker. אמש התקיימה בלשכתו של בן אליעזר ישיבה בנושא רישיונות לתחנות כוח של חברת החשמל, שהוגדרה על ידי חלק מהמשתתפים בה קשה במיוחד. במהלך הישיבה נשאל בן נון על ידי בן אליעזר מדוע לא קודם נושא הסדרת הרישיונות לחלק מתחנות הכוח של החברה, דבר המונע את הפעלתן, ובן נון השיב לבן אליעזר, כי הניסיונות שלו ושל החברה להגיע לידי פתרון אינם צולחים.

ככל הידוע, בן אליעזר יבקש לעלות את סוגיית פיטוריו של בן נון כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון. הסמכות לפטר את בן נון אינה בידיו של בן אליעזר אלא בידי דירקטוריון חברת החשמל, אך ניתן לפטרו בהחלטת ממשלה מיוחדת. נראה כי בן אליעזר קיבל מראש הממשלה אהוד אולמרט וששר האוצר אברהם הירשזון את הסכמתם לפיטורים.

בן נון נכנס לתפקידו לפני פחות משנה, לאחר שבן אליעזר עצמו ויו"ר חברת החשמל לשעבר, שלמה רוטמן, התנגדו למינויו. עם זאת, לאחר כניסתו לתפקיד אמר בן אליעזר לבן נון, כי מה שהיה בעבר נותר מאחור. במהלך השנה האחרונה עמד בן נון לא פעם במרכזן של סערות, כשהמרכזית שבהן נגעה להפסקות החשמל ברחבי הארץ בחודש מאי בשנה שעברה.

גורמים במשק האנרגיה הביעו חשש כבד, כי פיטוריו של בן נון בעת הזו, בין אם הם מוצדקים או לאו, תביא לדחייה חד משמעית של הרפורמה בחברת החשמל האמורה להיכנס לתוקף בחודש מרס הקרוב. זאת מאחר שהצדדים מצויים בשיא המו"מ להשגת הבנות בנושא, מו"מ שבן נון נחשב לחלק מהותי ממנו, ויציאתו מהתמונה עשויה לטלטל את המערכת ולהביא לפיצוץ המו"מ.

בן נון עצמו מקדם מתווה רפורמה אותו הוא רוצה ליישם בחברת החשמל, מתווה שהנהלת החברה והדירקטוריון עומדים מאחוריו. חוק משק החשמל מחייב את החלת הרפורמה בראשית מארס, אך נראה כי החברה תתקשה להיערך בהתאם, בשל לוחות הזמנים הצפופים. לפי החוק, אי קיום הרפורמה במועדה אמור להביא לפקיעת תוקפם של רישיונות חברת החשמל, ולמעשה להשבתתה המיידית.

מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון, מסר בתגובה: "שר התשתיות הלאומיות אמר לי מספר פעמים בעבר כי הוא שוקל להביא לממשלה הצעה לפיטוריי מהתפקיד. תמיד דובר בנושאים שוליים ושוטפים, שהיו במחלוקת בין משרד התשתיות לפעילות חברת החשמל. אתמול נאמר לי שוב על ידי כבוד השר כי בכוונתו לדרוש את פיטוריי בממשלה, שוב עקב ויכוח על נושא שוטף ושולי לחלוטין בתוך מסכת הבעיות הקשות המעסיקה כיום את החברה. ככלל, מערכת היחסים ההדוקים מול שר התשתיות, היא מערכת יחסים תקינה, ולעיתים הייתה גם חמה ומפרגנת. להערכתי, גם הפעם, כמו בפעמים הקודמות, מדובר על דברים שנאמרו בעת רתיחה רגעית וחולפת".

יועץ התקשרות של בן אליעזר מסר בתגובה, כי התקיימה פגישה בנושא ומעבר לכך אין בכוונת השר להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully