וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלו מכתביו של אביה של אנה פרנק

שי אילן

25.1.2007 / 12:04

המגזין "טיימס" מפרסם: 80 המסמכים מעידים על ניסיון נואש של אוטו פרנק להציל את משפחתו. נכשל כנראה בגלל חוקי הגירה

כ-80 מסמכים מעזבונו של אוטו פרנק, אביה של אנה פרנק, התגלו על ידי מתנדבת בארכיון של מכון YIVO למחקר היהדות שבניו יורק. המסמכים הגיעו לידי המכון מאגודת העזרה למהגר היהודי, שהיא הארגון הוותיק ביותר בארה"ב ליישוב מחדש של פליטים.

בין המסמכים תכתובת נמרצת של אוטו פרנק עם בני משפחתו ועם חברו לאוניברסיטה, נתן שטראוס בניו יורק, שמעידה עד כמה היה פרנק נואש להציל את משפחתו מאירופה. המכתבים לארה"ב נכתבו במקביל לסגירות השגרירות האמריקאית בהולנד, בעקבות הכרזת המלחמה של גרמניה על ארה"ב בשנת 1941. אחרי סגירת השגרירות ניסה אוטו פרנק דרכים חלופיות להציל את משפחתו, ביניהן מעבר לספרד כדי להגיע לפורטוגל הניטרלית, ניסיון להשיג ויזה לפריז וניסיון לסדר למשפחה מעבר לקובה. למרות שתוכן המסמכים עדיין לא פורסם, ככל הנראה הסיבה העיקרית לכשלון של אוטו פרנק להציל את משפחתו קשורה למדיניות ההגירה של ארה"ב, כך אומר מנהל YIVO קרל ריינס.

המסמכים התגלו כבר לפני שנתיים, אולם דבר קיומם נשמר בסוד, בין היתר כדי לבדוק סוגיות חוקיות הנוגעות אליהם כמו זכויות יוצרים. כיום מחזיקים בזכויות אלה מספר גורמים בעלי עניין, כמו קרן אנה פרנק. תוכן המסמכים יפורסם על ידי YIVO במסיבת עיתונאים ב-14 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully