וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: הייתי חותם על מגילת העצמאות

25.1.2007 / 11:57

המפלגות הדתיות משנות עמדה ותומכות בחוקה. ח"כ גפני ל'מקור ראשון': "אם לא תהיה חוקה, ביהמ"ש העליון ינגוס בעמדותנו"

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הפתיע כשאמר שהיום היה חותם על [[מגילת העצמאות]]. בדיון שנערך בכנסת בשבוע שעבר אמר גפני, כי אם היו מזמינים אותו ב-48' לחתום על המגילה, לא היה חותם, "כי מה לי ולסמלי המדינה. אבל משהו השתנה אצלנו בינתיים. היום הייתי חותם".

גפני אמר את הדברים במסגרת דיון בוועדת החוקה של הכנסת בנושא כינונה של [[חוקה]] בישראל. מבדיקה של העיתון 'מקור ראשון' עולה, כי לאחרונה חל שינוי מהותי ביחס של המפלגות הדתיות לחוקה. בעוד שבעבר הן היו מהמתנגדות העיקריות לכינונה, הרי שכיום הן מהתומכות המובהקות בה.

"אני רוצה חוקה יותר מכל הנוכחים כאן, מפני שהמצב שלי הוא זיפת",אומר גפני. "לשמאל לא בוער לעשות חוקה, לערבים לא בוער לעשות חוקה, אבל לי בוער. אם לא תהיה חוקה, בית המשפט העליון ינגוס כל הזמן בעמדות שלנו, בדברים שאנחנו מאמינים בהם".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ מנחם בן-ששון הסביר, כי "דתיים בכלל, והחרדים בפרט, מגדירים עכשיו את החוקה כיעד. הם מעדיפים מסמך שיבטא את רצון הבוחר על פני התערבויות של בג"ץ. לכן הח"כים הדתיים מקפידים להשתתף בישיבות שלנו". לדבריו, השמאל קיבל רגליים קרות בכל הנוגע לנושא מתוך חשש שהחוקה תקבל "כיוונים מסוכנים לאמונות שלהם, והם כבר אומרים שלא צריך לאמץ חוקה בכל מחיר. בצד הקיצוני של השמאל אפילו אומרים שהמצב הנוכחי יותר טוב. הערבים", הוסיף בן-ששון, "אינם באים לישיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully