וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מאשר למוסכים לטפל במכוניות מונעות גפ"מ

תומר הדר

25.1.2007 / 11:17

עד עתה נאלצו נהגים שעברו הסבה לתדלוק בגפ"מ לתקן את מכוניותיהם במוסכים ספורים בישראל שמאושרים לטיפול בכלי רכב אלו

משרד התחבורה מתיר למכוניות שעברו הסבה לתדלוק בגפ"מ (גז פחממני מעובה) להיכנס לטיפול במוסכים. עד עתה ניצבו כ-3,000 בעלי מכוניות שעברו הסבה לתדלוק בגפ"מ בפני בעיה: אם חל במכוניתם קלקול, החל בתקר וכלה בתיקון תאונה, הם נאלצו לתקן את המכונית במוסכים ספורים שמצוידים באישורים לטיפול במכוניות מונעות גפ"מ. כתוצאה מכך נאלצו בעלי המכוניות שעברו הסבה להנעה בגפ"מ לנסוע לעתים מאות ק"מ כדי לבצע במכוניותיהם תיקונים פשוטים כגון החלפת שמן, שאינם קשורים כלל למערכת הגפ"מ.

מדוע למוסכים רגילים היה אסור לטפל במכוניות מונעות גפ"מ? לפני כמה שנים, עם כניסת התדלוק בגפ"מ לישראל, הוציא משרד התחבורה הנחיות למוסכים שנוגעות לטיפול במכוניות גפ"מ. ההנחיות נגעו גם למוסכים שמעוניינים לטפל במכוניות באופן שוטף וגם למוסכים שמעוניינים להתקין את מערכות הגז. בין השאר, כללו ההנחיות הוראה לבנות קיר בגובה של מטר וחצי בין אזור הטיפול במכוניות מתודלקות גפ"מ ובין שאר המכוניות, חיוב להשתמש במגבה מיוחד ושימוש בכלי עבודה שאינם יוצרים ניצוצות בטיפול במכוניות.

בגלל דרישות אלה סירבו בעלי מוסכים רבים לשלם בעבור שדרוג ציוד והעדיפו לאסור על כניסת מכוניות שעברו הסבה לגפ"מ לשטחם. אחרים בחרו להעלים עין ולאפשר לבעלי המכוניות שעברו הסבה לתקן את מכוניותיהם בשטח המוסך ולמעשה עברו על החוק. עקב פניות מצד בעלי מוסכים ויבואני כלי רכב, שתהו כיצד עליהם לתחזק אלפי מכוניות שעברו את ההסבה, נבחן העניין על ידי ועדה בין-משרדית שהקים משרד התחבורה, לה היו שותפים משרד התמ"ת, המשרד לתשתיות לאומיות ורשות הכבאות.

הוועדה קבעה שכל מנהל של מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, שמעוניין לעסוק בטיפולים שוטפים שאינם קשורים למערכת הגפ"מ, יעבור השתלמות של 22 שעות במעבדה המאושרת על ידי מכון התקנים. ההשתלמות מקנה למנהל המוסך את הידע והכלים לעסוק בכל הקשור לתחזוקתן השוטפת של מכוניות בהן מותקנת המערכת מבלי שהמוסך יצטרך לעמוד בכל התנאים שבהם צריך לעמוד מתקין מערכות גפ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully