וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת תדון מחר בעתיד הנשיא

24.1.2007 / 20:44

הנשיא קצב ביקש מהכנסת לאשר לו נבצרות ולהשעות עצמו מתפקידו. במקביל, ביקשו חברי כנסת לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא, ולא לאשר את נבצרותו

נשיא המדינה [[משה קצב]] שיגר מכתב לוועדת הכנסת, בו ביקש להודיע על [[נבצרות זמנית]], שמשמעותה - השעייתו ממילוי תפקידו. קצב לא הודיע מה משך התקופה שלגביה הוא מבקש להשעות עצמו ולכן תוקפה יהיה שלושה חודשים.

"היועץ המשפטי לממשלה הודיע אתמול כי הוא שוקל להעמיד אותי לדין פלילי אם לא ישתכנע אחרת בשימוע שייערך במועד שייקבע", כתב קצב במכתב. "בנסיבות אלה אני מודיע לוועדת הכנסת כי נבצר ממני, דרך ארעי, למלא את תפקידי, ומבקש מוועדת הכנסת הנכבדה לאשר הודעתי זו".

[[ועדת הכנסת]], בראשות ח"כ רוחמה אברהם, תתכנס מחר לדיון מיוחד בשתי הבקשות הקשורות בכהונתו של הנשיא. ראשית, תדון הוועדה בבקשתו של הנשיא עצמו, ותצטרך לאשר או לדחות את נבצרותו. זאת, כשברקע גוברים הקולות שקוראים לו להתפטר לאלתר ולא להסתפק בנבצרות.

בתוך כך, הגישו אחר הצהריים חברי הכנסת גלאון, מרציאנו ויחימוביץ' ליו"ר ועדת הכנסת חתימות של 30 ח"כים המבקשים לפתוח בהליך הדחת הנשיא. ועדת הכנסת תדון גם בנושא זה.

"עד כאן. אדוני משה קצב - אל תתבצר בנבצרות"

בראש הקוראים להתפטרותו של קצב היו שרת החוץ והמשפטים, ציפי לבני, השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ושרת החינוך יולי תמיר. לבני אמרה היום: "בהיבט המשפטי עומדת אמנם למשה קצב האדם חזקת החפות. אולם במקרה זה, לאור סוג האישומים, חומרתם ועיתוי ההחלטה, נכון יותר שהמאבק על חפותו יתנהל שלא מתוך משכן נשיאי ישראל. על כן אני סבורה שהתפטרות היא הדבר הראוי עתה".

"עד כאן. אדוני משה קצב - אל תתבצר בנבצרות", נאמר בהודעתו של דיכטר, שקרא לקצב להתפטר לאלתר מתפקידו כנשיא המדינה. לדברי דיכטר, למכתבו של היועץ המשפטי יש משמעות ציבורית, ולא רק משפטית. "המשמעות הציבורית מחייבת את הנשיא להתפטר ולנהל את מאבקו ללא כתר הנשיאות, גם לא כנשיא נבצר", אמר והוסיף: "אסור שידבק רבב במוסד הנשיאות, גם לא לחודשים ספורים".

שרת החינוך יולי תמיר מסרה: "במצב הנוכחי, אי-אפשר לחנך תלמידים לכבד את מוסד הנשיאות ולבקש מהם לתלות בכל בית ספר תמונה של נשיא המואשם בעבירות חמורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully