וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת בסכסוך במכון הטכנולוגי חולון

23.1.2007 / 20:43

הוועדה לביקורת המדינה ו-וועדת החינוך דנו היום בסכסוך שבין המל"ג למועצת המנהלים של המכון, המשבש את התנהלות המוסד

חילוקי הדעות והסכסוכים המשבשים לאחרונה את פעילות המכון הטכנולוגי בחולון הגיעו היום לכנסת. בישיבה משותפת של הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח"כ זבולון אורלב, ו-וועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשות ח"כ מיכאל מלכיאור, דנו היום בסכסוך שבין המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) מחד לבין ראש עיריית חולון מוטי ששון, המשמש גם כיו"ר מועצת המנהלים במכון.

הות"ת דורשת את התפטרות ששון מתפקידו כיו"ר המועצה וטוענת, כי בשל ניגוד אינטרסים לכאורה בין תפקודו של ששון כראש עיר ובים תפקודו כיו"ר מועצת מנהלי המכון יש לתקן את הרכב המוסדות ולמנות בעלי תפקידים בהליך. גם סגן יו"ר המל"ג, פרופסור טלר יחזקאל, אומר כי בראש כל מוסד אקדמי צריך לעמוד פרופסור, וטען כי "הולכים להרוס מוסד להשכלה גבוהה חשוב וטוב, בגלל מעורבות ציבורית בוטה בניהול האקדמי".

ששון אמר היום כי בהסכם עם המל"ג נקבע כי ראש עיריית חולון יהיה יו"ר מועצת המנהלים ושליש חברי הדירקטוריון יהיו חברי מועצת העיר. והבהיר כי "אין ניגוד עניינים בין תפקידי כראש העיר לבין המכון". הוא הצהיר כי "את נשמתי נתתי למכון מזה 19 שנה".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ מיכאל מלכיאור אמר כי "על כל הגופים להתעשת ולחבור יחד כדי להציל את המכון. יש להעביר הבדיקה לגורם בלתי תלוי, שיבדוק את העניין ויגבש עמדה אובייקטיבית על הנושא". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ זבולון אורלב הציע לחזור למצב שהיה לפני חודשיים ולבטל את כל ההחלטות שהתקבלו מאז. מבקר המדינה, מר מיכה לינדנשטראוס, אמר כי משרדו יפנה משאבים לבדיקת הנושא.

הסכסוך בין הגורמים הביא לפני כשבוע לשיתוקו המוחלט של המוסד, ופוגע באופן מתמשך באיכות חיי הסטודנטים, בין השאר על ידי עיכוב בניית מעונותיהם על ידי משרד הפנים בשל אי הסדרים בהנהלת המכון.

צביקה עמית, יו"ר אגודת הסטודנטים במכון, אמר כי המצב "אבסורדי", ועקב מאבק הכוחות נפגעו שם המכון הסטודנטים, מרצים טובים שהושגו בעמל רב בורחים ועוזבים את המכון "יש פניקה גדולה בשטח" קיים ניתוק מוחלט בין האקדמיה לבין הגופים הניהוליים. הוועד המנהל והאקדמיה לא מדברים זה עם זה והסטודנטים סובלים.

בתום הישיבה הסכימו הצדדים לחזור לסטטוס קוו שהיה קיים לפני חודשיים, ולבטל את כל ההחלטות שהתבלו מאז עד קבלת חוות דעת משרד המבקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully