וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלה ב"אומן 17" ותפוצה ב-109 אלף ש'

כרמל בן צור

24.1.2007 / 0:02

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק בתביעה לטובת צעירה, שנפצעה בזמן ריקוד על במה במועדון הירושלמי

צעירה שנפלה מבמת ריקודים במועדון "האומן 17" שבירושלים ונפצעה בגבה, תפוצה על ידי חברת ע.פ.ר.א הפקות, המפעילה את המקום, בסכום של כ-109 אלף שקל - כך פסק בית המשפט המחוזי בירושלים. בכך קיבל בית המשפט את ערעורה של הצעירה, שהוגש באמצעות עו"ד מירון קין.

אירוע הנפילה התרחש בעת שהצעירה פיזזה על במה שהוצבה במרכזה של רחבה גדולה, שהיתה מוגבהת ממשטח הריקודים. על הבמה ניתן לעלות באמצעות גרמי מדרגות המצויים בשני צידיה. לאור הצפיפות ששררה בבמה, החליטה הצעירה לרדת ממנה. בעת ששמה פעמיה לעבר המדרגות היא נדחפה על ידי אחד הרוקדים סביבה, החליקה, נפלה מהבמה ונפצעה.

"מבלים לא יכולים לבחון סיכונים"

בית משפט השלום בירושלים קבע כי אף של-ע.פ.ר.א הפקות חבה חובת זהירות מושגית כלפי המערערת, היא לא חבה כלפיה חובת זהירות קונקרטית. "האפשרות להחליק ולצנוח מעל הבמה הגדושה ברוקדים בצפיפות רבה היא לדידם של הרוקדים במקום - לרבות התובעת, אישה בוגרת, אשר הכירה את המקום היטב - בבחינת סכנה שכל אחד מהם יכול לצפותה, ומשבחר לעלות ולרקוד על הבמה באותם תנאים הרי לדידו מדובר בסיכון סביר פועל יוצא מאופי המקום והפעילות הרוחשת בו", נכתב בפסק הדין.

ואולם, בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה. השופטים יהונתן עדיאל, מרים מזרחי ונעם סולברג קבעו כי החברה היתה יכולה להימנע לכתחילה מהצבת במה בגובה זה, ואם ראתה לנכון להציב במה כזאת היה עליה לכל הפחות להתקין סביבה מעקה או גידור שימנע נפילה. "כאשר מדובר באורחי המועדון המבלים במקום, טבעי הדבר ששימת ליבם של אלו תהא נתונה לריקודים ולבילויים שלצורך כך הם באו למקום, ולא לבחינת הסיכונים הטמונים במתקני המועדון", ציינו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully