וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אמירה מביכה לסגולן רויאל

שי אילן

23.1.2007 / 17:52

ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר הביע תרעומת על גילוי התמיכה של סגולן רויאל בעצמאות לקוויבק

המועמדת הצרפתית לנשיאות מטעם המפלגה הסוציאליסטית לא מפסיקה לספוג חבטות. היום היא ננזפה על ידי ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, על התמיכה שהביעה בעצמאות לקוויבק. סגולן רויאל נפגשה אתמול בפריס עם ראש "המפלגה הקוויבקית" הבדלנית, אנדרה בויסקלר, וכשנשאלה על ידי עיתונאים אחרי הפגישה על עמדותיה ביחס לקוויבק, אמרה שהיא תומכת "בריבונות קוויבקית עצמאית".

ראש ממשלת קנדה הארפר הגיב: "הניסיון מראה שאין זה יאה שמנהיג זר יתערב בעניינים פנימיים של מדינה דמוקרטית".

סגולן רויאל לא חדלה לעורר שערוריות מאז תחילת מסע הבחירות שלה, במיוחד בתחום יחסי החוץ. כשבקרה בלבנון לפני חודש, היא נראתה כמסכימה עם אמירה של חבר פרלמנט מהחיזבאללה שהשווה את הכיבוש הישראלי לכיבוש הנאצי. היא הואשמה בטירונות פוליטית כשבקרה בסין וזכתה להפניית עורף של השלטון שם.

התמיכה בעצמאות קוויבקית תמוהה במיוחד משום שזו עמדה מסורתית של מפלגות הימין בצרפת. [[שארל דה גול]] גרם למשבר דיפלומטי בין צרפת לקנדה, כשהכריז "תחי קוויבק החופשית" בביקור שם ב-1967. גם ההתבטאויות בזכות הארכת שבוע העבודה מ-35 שעות מעוררות תמיהה האם היא זוכרת שהיא מייצגת את המפלגה הסוציאליסטית. היא כנתה את אבי ילדיה פרנסואה הולנד "טיפש" ואח"כ השעתה את הדובר שלה שלמעשה חזר על דבריה. המרוויח העיקרי הוא ניקולא סרקוזי השמרן, שריח הניצחון בבחירות כבר עולה באפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully