וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך בכנסת להדחת הנשיא

23.1.2007 / 19:30

סיעת מרצ הודיעה שתפעל להשגת החתימות הדרושות להתחלת הליך הדחה. ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית קוראים להתפטרותו

במשכן הכנסת קיימת הסכמה בכל קצוות הקשת הפוליטית על כך שעל הנשיא להתפטר, ואם לא יעשה כן, חברי הכנסת מבטיחים לפתוח בהליך פרלמנטרי להדחתו.

סיעת מרצ יוזמת את הדחתו של הנשיא, ויו"ר הסיעה, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי אין לה ספק שתשיג את 20 חתימות חברי הכנסת הנדרשות לתחילת הליך ההדחה. כך דווח בקול ישראל.

מוקדם יותר קראה גלאון לנשיא להתפטר והוסיפה כי התפטרותו תביא ל"סוף לחיזיון המחפיר שנאשם במעשים כל כך חמורים ממשיך לעמוד בראש מוסד הנשיאות".

יו"ר מרצ-יחד יוסי ביילין קרא אף הוא לנשיא שלא להשתמש באופציה העומדת לרשותו להמשיך בתפקידו, ואמר, כי אם הנשיא לא יתפטר תוביל מפלגתו מהלך להדחתו באמצעות הכנסת.

ח"כ שלי יחמוביץ' (עבודה), אשר עמדה בקשר עם המתלוננת א' בפרשה, אמרה, בראיון לערוץ 10, הדבר צריך לאותת לנפגעות תקיפה מינית שעליהן להתלונן נגד התוקף, גם אם הוא אישיות רמת דרג.

ח"כ עמי אילון (עבודה) אמר, כי ההחלטה מחייבת את הנשיא קצב להתפטר. לדבריו, "כבודה של הדמוקרטיה הישראלית וכבודו של מוסד הנשיאות אינם מאפשרים מצב בו נשיא המדינה ישמש בתפקידו תוך כדי משפט פלילי או תוך שימוע".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) אמרה, כי "אם הנשיא לא יתפטר מייד על הכנסת להיערך להדחתו". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ זבולון אורלב אמר, כי זהו יום עצוב למדינת ישראל ולאזרחיה ולמוסד הנשיאות. ח"כ יצחק גלנטי (גיל) אמר בעקבות ההחלטה הוא יבחן מחדש את הצעת החוק המאפשרת לוועדת הכנסת להכריז על נבצרות הנשיא.

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר, כי התאכזב לשמוע על ההחלטה. "בהמשך לעמדותי בעבר, על נשיא המדינה לחסוך לעצמו ומאיתנו את הליך השימוע ולפעול כאילו כבר הוגש כתב אישום. חומרת הפרשה והשתלשות העניינים מחייבות דין אחד - דרוש נשיא חדש".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר האגודה לאיכות השלטון, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הנשיא חייב להתפטר ולעזוב. "ככל שיקדים כך ייטב גם לו וגם לממלכה כולה... האחיזה בקרנות המזבח לא תשרת את הנשיא ולא את המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully