וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר "השביתה הגדולה בתולדות המדינה"

11.6.2000 / 7:55

נתק מוחלט שורר עדיין בין האוצר וההסתדרות

ההסתדרות הכללית של העובדים מתכוננת לשביתה "הגדולה ביותר בתולדות המדינה" אשר תתחיל מחר בשש בבוקר, עקב חוסר ההסכמה על סעיפים ברפורמה במס. מאז פגישת יו"ר ההסתדרות ושר האוצר ביום רביעי שורר בין פרץ ושוחט נתק מוחלט.

בשביתה הגדולה יטלו חלק יותר ממיליון עובדים בכל רחבי המדינה. במסגרת השביתה לא יפעלו הנמלים ושדות התעופה, יסגרו כל משרדי הממשלה, הבנקים, ותחנות הרכבת. שיבושים צפויים גם בתנועת האוטובוסים, ברשויות המקומיות ובחברת החשמל אשר לא תתקן תקלות.
החברות הממשלתיות בזק ומקורות יחד עם עובדי התעשייה האווירית, תדיראן ועובדי רשות השידור ישבתו אף הן.

החברה לתשתיות נפט ואנרגיה תשתתף לראשונה בשביתה, דבר הצפוי לגרום למחסור חמור בדלק. לחץ כבד יהיה צפוי היום על תחנות הדלק ברחבי הארץ כשנהגים מודאגים יצטיידו בדלק לימים הקרובים.

גם המורים העל יסודיים צפויים להצטרף לשביתה ובמידה והיא תימשך יאלצו להחליט מה יעלה בגורלן של בחינות הבגרות החיצוניות. בחינות בגרות פנימיות לא יערכו.

במשרדי ראש הממשלה והאוצר צפויים להיערך היום דיונים מיוחדים על מנת למזער את נזקי השביתה שצפויים לעלות לקופת המדינה כ-650 מיליון שקל. הממשלה צפויה להוציא צווי ריתוק, בעיקר לעובדי הדלק ועובדי מקורות, חברת החשמל ובזק, במטרה למנוע שיבושים באספקת שרותים חיוניים.

במשך סוף השבוע הטיחו פרץ ושוחט האשמות הדדיות כשכל צד מאשים את השני. פרץ טוען כי "עד שלא יתקנו את הסעיפים עליהם אנחנו מתעקשים תהיה שביתה גדולה וכואבת". שוחט טוען כי פרץ "דואג להפגנת כוח אישית ובמקום לבוא ולהידבר הוא מנסה לגרום נזק עצום למשק".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully