וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממגיפת שחפת קטלנית באפריקה

שי אילן

23.1.2007 / 15:15

הגרדיאן: רופאים בדרום אפריקה רוצים לבודד בכוח נשאים של המחלה הקטלנית - 98% תמותה - מחשש להתפרצות מגיפה עולמית

משרד הבריאות של דרום אפריקה הודיע שהוא שוקל לבודד בכוח נשאים של זן קטלני של שחפת שעמיד בפני תרופות ולהמתין למותם, מחשש להתפרצות מגיפה עולמית. מאות בני אדם כבר מתו מהמחלה. שלטונות דרום אפריקה הודיעו שהם דנו בדבר עם ארגון הבריאות העולמי.

לשחפת מטיפוס XDR-TB שיעור תמותה של 98 אחוז, והנדבקים בה מתים בתוך שבועיים. בדרום אפריקה החלו לשקול פעולה קיצונית אחרי שבספטמבר ברחה אישה שחלתה במחלה מבית החולים והשלטונות נאלצו להחזיר אותה למחלקה בצו בית משפט. עד כה נתגלו במדינה 300 איש שנדבקו בשחפת הקטלנית, המועברת דרך רסס הנישא באוויר.

ההצעה לבודד חולים כדי למנוע התפשטות מגיפה עוררה התנגדות של ארגוני זכויות אדם בדרום אפריקה. עובדת היות המחלה נפוצה בקרב שכבות חלשות ובאזורים עניים מעוררת אי נוחות בדרום אפריקה, מצעדים שמכוונים בעיקר נגד הקהילה השחורה.

עם זאת, רוב הקהילה הרפואית במדינה מאוחדת בתמיכה בבידוד בכוח. דרום אפריקה מוכת המגיפות טראומטית במיוחד בגלל המספר הרב של חולי איידס במדינה. מומחים רפואיים ציינו לפני כתב ה"גארדיאן" שברוב מדינות העולם ניתן לכפות טיפול רפואי על אדם שמסכן את סביבתו, ולבודד חולים במחלות קטלניות. רופאים דרום אפריקאים מודאגים בעיקר משאננות וחוסר הבנה של מידת החומרה של המצב, שעלול להתדרדר במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully