וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון האופוזיציה "האחים המוסלמים" קורא להתלכד תחת השלטון הסורי החדש

11.6.2000 / 8:06

התנועה, שהתנגדה למשטרו של אסד ולשיחות עם ישראל קוראת לחילופי שלטון חלקים ולבחירה חופשית


מאת שי שריג

תנועת "האחים המוסלמים בסוריה", אחד מגופי האופוזיציה הסורים העיקריים, שהביעו עד כה התנגדות נחרצת לשלטונו של הנשיא אסד, קוראים לעם הסורי ללכד את השורות ולדאוג לעתידה וליציבותה של סוריה.

בהודעה שפרסם הלילה המדריך הכללי של התנועה, עלי צדר אלדין אלביאנוני, נאמר: "איננו שמחים לאיד על מותו של הנשיא אסד. האחים המוסלמים בסוריה, מתוך תחושת אחריות לאומית כנה, ולאחר 30 שנות שלטון יחיד וטוטליטרי, קוראת ללכידות לאומית, שתשיב לסוריה את גאוותה, את הפלורליזם הפוליטי ואת חירויות הציבור, שיבטיחו מעבר נקי של השלטון ובחירה חופשית של העם הסורי במנהיגו החדש. יש לדאוג לשמירה על זכויותיו של האזרח הסורי, על בטחונו וכבודו, ולמנוע ממנו עושק פוליטי, חברתי וכלכלי. עלינו ללכד את השורות כדי להתמודד עם האתגרים החיצוניים שניצבים לפנינו".

"האחים המוסלמים" הם אולי גורם האופוזיציה העיקרי והממשי ביותר לשלטונו של בשאר. יש לציין כי בתקופת שלטונו של חאפז אלאסד, חוסלו אלפים מפעילי "האחים המוסלמים" בסוריה ומאות מהם נעצרו בשל התנגדותם לדרך שלטונו של אסד. גל המעצרים גבר עם ההחלטה לחדש את שיחות השלום עם ישראל בתחילת השנה. "האחים המוסלמים" דוגלים בנקיטת קו קיצוני נגד ישראל ומתנגדים לכל מו"מ עמה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully