וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט עומד בפני מרד בקדימה"

23.1.2007 / 12:22

"מעריב": לפחות 13 ח"כים מתאמים ביניהם את הדחת ראש הממשלה. לבני: יש לתקן את השחיתות עכשיו. בלשכת אולמרט מכחישים

ראש הממשלה [[אהוד אולמרט]] מאבד שליטה במפלגת קדימה. בעיתון "מעריב" דווח, כי קבוצה גדולה של שרים וחברי כנסת מתכננים את מפלתו. אתמול הגיע השיא – יו"ר הסיעה אביגדור יצחקי, ביטל ישיבת סיעה על דעת עצמו. למתעניינים אמר יצחקי כי "אין לו מה להגיד לנו".

בלשכת ראש הממשלה מתבטאים בחריפות נגד יצחקי לאחר המקרה אתמול "פוליטיקאי ציני שמחבל בעבודת הממשלה", אמרו עליו במשרד רה"מ אתמול. בתגובה אמר יצחקי כי "הישיבה בוטלה בתיאום מלא עם לשכת רה"מ. הדבר הכי יציב היום בפוליטיקה הישראלית זה הקואליציה".

בכירים בקדימה מתאספים, מתארגנים וזוממים ובעיקר מתכוננים ליום שאחרי. לפי שעה מחכים כולם לשבוע הבא, אז יינתן פסק הדין בעניינו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון. לאחר פסק הדין אמור אולמרט לערוך סבב מינויים בממשלה. השלב הבא הוא דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, ואחריו הדו"ח הסופי.

בכירים במפלגה, בהם שאול מופז ושטרית, רואים בדו"ח פוטנציאל להדחתו או להחלפתו של אולמרט כראש המפלגה וראש הממשלה. גורמים בקדימה מעריכים כי במצבו של אולמרט, הוא עלול לרסק את המפלגה ולמחוק אותה מדפי הפוליטיקה.

לבני: לתקן את השחיתות

שרת החוץ [[ציפי לבני]] יצאה אתמול בנאומה בכנס הרצליה נגד השחיתות השלטונית, ואמרה כי" על חלק מהאנשים מרחף צל כבד של שחיתות", וכי "עדיף לתקן את הדורש תיקון עכשיו מאשר לעצום את העיניים ולהשאיר את המצב על כנו". בגלי צה"ל דווח כי במערכת הביטחון טוענים שלבני מבקשת להפריד את עצמה בכך מראש הממשלה ומשר האוצר [[אברהם הירשזון]].

בקדימה מדברים על קבוצה של 13 עד 17 ח"כים מקדימה המתואמים ביניהם בעניין. גורם בסביבתו של אולמרט אמר בתגובה כי בשום הרכב אפשרי אין עשרה חברי כנסת המעוניינים בהדחתו, כנדרש לפילוג המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully