וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי אפליפסיה מסוגלים לחזות התקפים

23.1.2007 / 8:26

מחקר חדש קובע שלחולים יש יכולת לחזות מתי ילקו בהתקף. החולים הצעירים ואלו שסבלו מהתקפים רבים יצליחו יותר

חולי [[אפליפסיה]] מסוגלים לחזות לעיתים קרובות התקף מתקרב, כך עולה ממחקר חדש. חולים צעירים יחסית, ואלו שסובלים מהתקפים בתדירות גבוהה, נהנים במיוחד מהיכולת הזו. על פי המחקר, שפורסם בכתב העת נוירולוגיה, כאשר חולה אפליפסיה מרגיש שיקבל התקף ביממה הקרובה, הסבירות שכך יקרה גדלה פי שניים. עם זאת, התוצאות מראות גם שהחולים לא מצליחים לנבא את מרבית ההתקפים.

"אנחנו מופתעים מהממצאים", אמרה ד"ר שריל ר. הוט, מהמרכז הרפואי מונטפוואר בניו יורק. הוט ועמיתיה בחנו 71 חולים מבוגרים, שסבלו מהתקף אחד לפחות בשנה האחרונה. המשתתפים ניהלו יומני התקפים יומיים והתבקשו לדרג את הסבירות שיחוו התקף ב-24 השעות הקרובות: סביר ביותר, די סביר, לא כל כך סביר ומאוד לא סביר.

כאשר חולים חזו התקף, הסבירות שהוא אכן יתרחש היתה גדולה פי 2.5 מאשר במקרים שהם לא חזו התקף. ועם זאת, הם חזו רק 32% מההתקפים שאכן התרחשו. שניים עשר מהמשתתפים, שהיו צעירים יחסית וסבלו מהתקפים בתדירות גבוהה, ידעו לחזות טוב יותר מתי יתרחשו ההתקפים.

היכולת לחזות התקפים מראש חשובה מאוד עבור החולים, אמרה ד"ר הוט. "ראשית, זה נותן להם שלוות נפש ותחושת שליטה. שנית, זה מאפשר להם לתכנן טוב יותר את הפעילויות היומיומיות שלהם. ולבסוף, זה פותח את הדרך לטיפול מונע". הוט מאמינה שניתן לשפר את היכולת לחזות התקפים, וחוקרת כעת מהם בדיוק הסימנים המבשרים על בואו של ההתקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully