וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים איבדו כ-0.7%

אסף רותם

22.1.2007 / 23:20

עוד יום של ירידות בוול סטריט: אלדין צנחה בכ-8% לאור תחזית פושרת ל-2007. מחירי הנפט זינקו

זינוק במחיר הנפט, אל מעל לרף 53 הדולרים, תוכנית הפיטורים של פייזר והורדת המלצה לחברת הדאו ג'ונס בואינג, הובילו את המסחר הערב בוול סטריט לירידות של כ-1% בפתיחה, אולם אלה נחלשו מעט בשעתיים האחרונות של המסחר. כשעתיים לפני הסיום, עבר מחיר הנפט לירידה של יותר מ-1%, לרמה של 51.1 דולר, והירידות נחלשו מעט. בסיכום היום איבד מדד נאסד"ק כ-0.8% ל-2,431 נקודות ומדד דאו ג'ונס נסוג בכ-0.7% ל-12,477 נקודות.

בארה"ב כבר נמצאת עונת הדו"חות בעיצומה, ולפחות עבור מניות הטכנולוגיה אין היא מאירה בינתיים פנים: מדד נאסד"ק ירד בשבוע שעבר ב-2.1% עקב תוצאות ותחזיות מאכזבות שסיפקו ענקיות טכנולוגיה כדוגמת אינטל, אפל, סימנטק ומוטורולה. ציפיות מופרזות של כמה מהמשקיעים רק הגבירו את האכזבה.

השבוע יימשך גל פרסומי הדו"חות, כשבמוקד מובילות טכנולוגיות נוספות כדוגמת טקסס אינסטרומנטס, שתפרסם לאחר הסגירה, יאהו, EMC ומיקרוסופט. נתוני מקרו כבדי משקל יפורסמו רק לקראת סוף השבוע.

רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של בית ההשקעות אי.בי.אי, העריך אתמול כי הסביבה המקרו-כלכלית לא תתמוך בשוק המניות ב-2007, או לפחות במחצית הראשונה שלה. עוד ציין אייכל בסקירתו, כי לאור נתוני מדד המחירים לצרכן והתחלות הבנייה, שפורסמו בשבוע שעבר, תומכים בהערכתו כי הכלכלה האמריקאית נמצאת בשלב של נחיתה רכה, ולכן הוא לא רואה את הבנק הפדרלי המרכזי מתחיל להוריד את הריבית בארה"ב לפני המחצית השנייה של 2007. גם מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר היום שהכלכלה האמריקאית בדרך לנחיתה רכה.

פייזר (סימול PFE), יצרנית התרופות הגדולה בעולם, הודיעה על כוונתה לפטר 10% מכוח העבודה העולמי שלה, או 10,000 עובדים, בעקבות תחרות גוברת לתרופותיה הנמכרות ביותר מצד גירסאות גנריות. הפיטורים צפויים להביא לחיסכון בהוצאות החברה בסך 500 מיליון דולר עד מיליארד דולר בשנה. קודם לכן דיווחה ענקית התרופות על נפילה של 43% ברווחיה לפני סעיפים חד פעמיים ברבעון הרביעי של 2006 לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.5 מיליארד דולר, או 21 סנט למניה. מניית החברה איבדה כ-1%.

בקרב הישראליות, נמצאת מניית ענקית התרופות הגנריות, טבע, במגמת התאוששות וכבר הוסיפה כ-10% לערכה מתחילת 2007, לאחר צניחה של 27% ב-2006. בשבוע שעבר, חצתה המניה התנגדות טכנית חזקה ברמה של 33 דולר לשיא של כשלושה חודשים, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את המלצתו למניה ל"קנייה". נתונים שהביאה חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י, על העלאה נוספת במחירי זריקת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, תרמו גם הם לאופטימיות של המשקיעים. היום טיפסה טבע ב-1.5% ל-34.7 דולר.

אלדין הציגה היום דו"ח טוב מהצפוי לרבעון הרביעי, אשר כלל גידול של 12% בהכנסות לשיא של 24.3 מיליון דולר ורווח נקי של 3.6 מיליון דולר. במקביל, סיפקה החברה תחזית שנתית לצמיחה של 7%-15% בהכנסות לרמה של 102-95 מיליון דולר. הרווח הנקי, כולל הוצאה שנתית של 2.4 מיליון דולר בגין אופציות, צפוי לעמוד על 90 סנט עד 1.09 דולר למניה. את 2006 סיימה החברה עם רווח נקי של 93 סנט למניה. בוול סטריט צפו עד כה בממוצע הכנסות של 96.6 מיליון דולר. בתגובה לחדשות נפלה אלדין ב-7.7% ל-17.4 דולר.

אמדוקס דיווחה על עסקת המשך עם מפעילת הסלולר האינדונזית, אקסלקום, לתקופה של חמש שנים. אמדוקס תשדרג עבור אקסלקום מערכות תמיכה עסקית, הכוללות את חבילת הפתרונות Amdocs 7, שתושק באופן רשמי מחר. שווי העסקה הוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים. אמדוקס ירדה בכ-1% ל-33.3 דולר.

הצעת הרכש המלאה של צ’ק פוינט לחברת האבטחה פרוטקט דאטה השוודית, זכתה להיענות של יותר מ-90% מבעלי המניות של פרוטקט דאטה. עקב כך, תשלים צ'ק פוינט את רכישת מלוא הבעלות בחברה השוודית תמורת 625 מיליון דולר ותמחק את מניות האחרונה מהמסחר בבורסת שטוקהולם. צ'ק פוינט איבדה 0.7% ל-23.4 דולר.

ארוטק הוסיפה 5.1% ל-4.7 דולרים, לאחר שהחברה דיווחה על זכייה בחוזה הנאמד בכ-2.8 מיליון דולר, לאספקת פתרונות להדמיית כלי נשק.

עוד בלטה היום מניית טאואר, עם זינוק של כ-5.6% ל-1.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully