וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממגורות דגון חידשו הירי ההמוני ביונים

22.1.2007 / 19:30

תחקיר עמותת אנונימוס חשף שממגורות דגון חידשו את הירי וההתעללות ביונים חרף התחייבות להפסיקם, ותוך ניסיון להסתירם מהציבור

לפני כשנה פתחה אנונימוס במאבק נגד ממגורות דגון בחיפה בשל טבח אכזרי וחסר תועלת ברבבות יונים. הרג היונים בוצע כתחליף לטיפול בשורש הבעיה: פיזור רשלני של גרעיני תבואה באופן יומיומי בשטח הפתוח, תוך משיכת יונים ויצירת אוכלוסייה גדולה המתקיימת ומתרבה על גרעינים אלה.

הרג יונים אינו משפיע על גודל האוכלוסייה כל עוד נותר מקור מזון זמין. את מקום היונים שמתו, ממלאים תוך זמן קצר צעירים שנותרו בסביבה ויונים מאזורים מרוחקים יותר.

אנונימוס הפגינה מול הממגורות ותיעדה התעללות ביונים, אשר כללה ירי חסר הבחנה, דחיסת יונים חיות לשקים, דריכה על יונים גוססות ועוד.

בעקבות חשיפת התמונות בטלוויזיה, הבטיח מנכ"ל הממגורות שהירי ייפסק. אולם, הבעיה התברואתית לא טופלה באופן יסודי ותחת זאת חודש לאחרונה הירי בשטח הממגורות. זאת בניגוד להבטחת ההנהלה ולאחר שגדר הממגורות כוסתה ביריעות אטומות כדי למנוע גילוי ותיעוד של ההתעללות המחודשת ביונים.

עובד סוכנות רכב הסמוכה לדגון תיאר את המתרחש בממגורות: "בהתחלה יש כמה צרורות של מטחי ירי, כמו מלחמה. אחרי כמה דקות אתה מתחיל לראות יונים פצועות שנופלות מהשמיים. אם תבואי שעתיים אחרי שיורים, תראי את כל הכביש פה מלא בגוויות של יונים, חלקן עוד חצי חיות."

לדברי אנשי עמותת אנונימוס הדרך היחידה לצמצם אוכלוסיות יונים היא למנוע מהן גישה למקור המזון שתומך באוכלוסייה – על-ידי הפסקת פיזור המזון, ניקוי מזון שהתפזר או חסימה מלאה של הגישה למזון. אנונימוס קראה להפסקה מיידית של השמדת היונים. לדבריהם, מדובר בהתעללות בבעלי-חיים ובסיכון חיי אדם – וכל זאת ללא כל תועלת עבור הממגורות. כמו-כן, אנשי העמותה שבים וקוראים להנהלת הממגורות לפעול בשיתוף פעולה עם אנונימוס, השירות הווטרינרי העירוני בחיפה ומועצת העיר חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully