וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפופולריות של בוש בשיא השפל

שי אילן

22.1.2007 / 20:15

סקר של הוושינגטון פוסט ורשת ABC מגלה: אמון הציבור במנהיגותו של בוש נמוכה מאי פעם. מחר יישא בוש נאום לאומה

הפופולריות של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נמצאת בשפל שלא היה כמותו בכל תקופת נשיאותו, כך מגלה סקר חדש. רוב חסר תקדים של הציבור האמריקאי, 65 אחוז על פי הסקר, מתנגד לתוכנית בוש להגדיל את מספר החיילים בעירק, ומעדיף שהקונגרס, בשליטה דמוקרטית, יכתיב את הצעדים שבהן תלך האומה האמריקאית בעניין העירקי.

60 אחוז מן המשתתפים בסקר אמרו שהם סומכים על הנהגת הקונגרס, מול 33 בלבד, המאמינים בבוש. 59 אחוז מן הציבור, כולל רבע מן התומכים במפלגה הרפובליקנית, רוצים שהקונגרס ינקוט צעדים כדי למנוע משלוח חיילים נוספים לעירק.

הנשיא בוש יישא מחר את נאומו השנתי על מצב האומה, בצילו של נתון פסימי נוסף, 71 אחוז מן הציבור סבורים שהאומה סטתה באופן חמור מן המסלול. רק שני נשיאים היו בשפל דומה ערב נאומם על מצב האומה, ריצ'רד ניקסון ב-1974, והארי טרומן ב-1952.

דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה שהנאום על מצב האומה יעסוק במלחמה בטרור, באנרגיה, בהגירה ובחינוך. בוש יציג "סדר יום חיובי ומקיף, שישפר את חיי היום יום של האומה האמריקאית". בוש ידבר על מקורות אנרגיה חלופיים ועל רפורמה בשירותי הבריאות. בהודעה שמסר הבית הלבן לא הוזכרה המלחמה בעירק, אולי עקב העובדה שרק 29 אחוז מהציבור מרוצים מהתנהלותו של בוש ביחס למלחמה בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully