וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב פייר מת בגיל 94

22.1.2007 / 12:26

הכומר הקתולי היה נערץ על הציבור הצרפתי בשל מלחמתו בעוני. יהודים האשימו אותו באנטישמיות ובהתרועעות עם מכחישי שואה

האב פייר, הלוחם הצרפתי הגדול בעוני, מת הבוקר בגיל 94 בבית חולים בפריס, מסיבוך של [[ברונכיט]]. הכומר הקתולי הקדיש את חייו להאכלתם של מחוסרי בית והקים את רשת ההוסטלים "אמאוס" שכיום פועלת ב-41 מדינות. פייר, בשמו המקורי הנרי גרוס, היה חבר ברזיסטנס בתקופת הכיבוש הנאצי וזייף מסמכים כדי להבריח פליטים אל מחוץ לצרפת. בסוף שנות הארבעים התחיל במלחמתו בעוני והתפרסם בשנת 1954, בנאום לאומה בו קרא לתת מחסה לאלפי בני אדם שהחורף הקשה של אותה שנה איים על חייהם.

מלחמתו של [[האב פייר]] בעוני עשתה אותו לדמות בעלת פופולריות עצומה בצרפת ותכופות הוא היה מנצח פוליטיקאים, שחקנים וספורטאים בסקרי אהדה ציבורית. בשנה שעברה נבחר פייר במקום השלישי בסקר טלוויזיוני שבדק מיהו "הצרפתי הגדול בכל הזמנים", אחרי [[שארל דה גול]] ו[[לואי פסטר]]. רבים השוו אותו ל[[אמא תרזה]].

אבל היו לאב פייר גם צדדים שנויים במחלוקת. הקשיש חובש הבארט הדהים את האומה הצרפתית בשנת 2005, כאשר פרסם ספר בו הוא מודה שקיים יחסי מין למרות שבועת ההתנזרות שלו וקרא לכנסיה לאפשר נישואים חד מיניים ולהכשיר נשים לתפקידי כמורה. בין הקהילה היהודית לאב פייר לא שררו יחסי ידידות חמים במיוחד והוא הואשם תכופות באנטישמיות. חיזוק לכך התקבל בגלל ידידותו עם רוז'ה גארודי, מכחיש השואה הצרפתי שהורשע בשנת 1998. פייר הכחיש את היותו אנטישמי ואמר שעזר ליהודים לברוח לשווייץ בזמן מלחמת העולם השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully