וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אין מנוס מעימות עם אירן

22.1.2007 / 10:27

לדברי הרמטכ"ל לשעבר פתרון שתי מדינות אינו רלוונטי. "הסכסוך הישראלי פלסטיני אינו הסיבה לאי היציבות במזרח התיכון"

"בצד הפלסטיני אין הנהגה אחראית ואפקטיבית המוכנה ומסוגלת ליישם את פתרון שתי המדינות". כך אמר הבוקר הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, במושב של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בכנס הרצליה. לדבריו, "כאשר הדור הצעיר הפלסטיני מתחנך בתרבות של שנאה ומוות, ניתן להגיד שפרדיגמת שתי המדינות אינה רלוונטית בשלב זה, אם בכלל, ולכן נכון לחפש פרדיגמה חדשה". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית לא הייתה מוכנה לשום תכנית חלוקה, עוד לפני הקמתה של מדינת ישראל.

לדברי יעלון, צריך לקעקע את המוסכמות לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני כמקור לאי היציבות במזרח התיכון. יעלון הוסיף, כי לאחר המהפכה האירנית ב-1979, העימות בין האיסלם הג'יהאדי לבין העולם המערבי שנמצא במגננה, הוא מלחמת עולם שלישית. לדבריו, "המהפכה האירנית לא פרצה בגלל הסכסוך הישראלי פלסטיני, אידיאולוגית האחים המוסלמים לא פרצה בגלל הסכסוך הישראלי פלסטיני וגם לא אל קאעדה".

לדבריו, "אי אפשר להתחמק מעימות עם המשטר האירני. אין סיכוי ליציבות, בעיקר בלבנון או ברשות הפלסטינית ובמדינות נוספות הקשורות באזורנו, מבלי להביס את המשטר האירני".

עוד אמר יעלון, כי פתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני לא יביא ליציבות במזרח התיכון, והוסיף כי ממילא "איני חוזה את התממשותו בזמן הקרוב". הוא הדגיש, כי החלטות ישראליות לנסיגה חד צדדית יחזקו ויעודדו את האיסלם הג'יהאדי להמשיך ולתקוף את ישראל והמערב, כפי שקורה עד עתה. "אם המערב חפץ חיים, ורוצה לשמור את חירותו, אין מנוס מעימות עם משטרי הג'יהאד במזרח התיכון, ובראש ובראשונה – המשטר האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully