וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורעים את זרעי העתיד בחלל

22.1.2007 / 8:11

מורה-אסטרונאוטית מצאה דרך מקורית לגרום לתלמידים להתעניין בחלל: הם יגדלו זרעים מתחנת החלל

כשברברה מורגן, מורה שהפכה לאסטרונאוטית, תשוגר ל[[תחנת החלל הבינלאומית]] ביוני הקרוב, היא מתכננת לשתול את הזרעים שיגרמו לתלמידים לחשוב על העתיד שלהם בחלל – באופן מילולי לחלוטין.

יחד עם מורגן תיקח עימה מעבורת החלל Endeavour מליונים של זרעי בזיליקום (ריחן). הזרעים גם יחזרו ביחד איתה לכדור הארץ, ואז יחולקו לתלמידים, החל מגיל הגן ועד סוף התיכון. בינתיים, התלמידים מוזמנים לפתח תאים לגידול הזרעים הללו, כדי שיוכלו לגדול מחוץ לכדור הארץ. כשהם יקבלו את הזרעים, הם יוכלו לנסות את התאים – גם אם, כרגע, רק בתנאי הכבידה שעל הארץ.

"אנחנו בטוחים שהתלמידים יתרגשו ויצפו לקבל את הזרעים, משהו מוחשי שהיה בחלל והם יכולים לגעת בו", אמר מורגן בראיון לאתר Space.Com. "יש כאן מטאפורה מסוימת, זה ממש לזרוע את הזרעים כדי לגרום להם לחשוב, ולעשות בעתיד את מה שאנחנו עושים – לחקור, לנסות ולגלות".

מורגן תשיק רשמית את "אתגר הפיתוח ההנדסי", כפי שהוא נקרא, רק כשהיא תהיה בחלל – אבל היא חושפת את הפרטים הבסיסיים כעת כדי שמורים יוכלו להכניס את הפרויקט לתוכנית הלימודים. היא הסבירה שהמטרה היא לגרום לתלמידים לעסוק בחלל בעצמם, כדי ללמד אותם כיצד הם יכולים לקחת חלק בעתיד שלהם – ושל האנושות כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully