וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה מציע: תקנון לפוליטיקאים

19.1.2007 / 15:53

החשב הכללי באוצר אמר גם כי יש להציב דרישות סף למנהלי משרדי ממשלה, אף שאלו משמרות אמון. למרות הכל, ציין, "אני אופטימי"

החשב הכללי באוצר [[ירון זליכה]] אומר כי יש לנסח תקנון הקובע אמות מידה להתנהלות פוליטית, שיאפשר לקבוע האם פעולות של פוליטיקאים, שאינן בגדר עבירות פליליות, הן מותרות או אסורות.

בדברים שנשא בכנס בהרצליה של המרכז הלימודי קתדרה, הוסיף זליכה כי יש להציב דרישות סף למשרות של מנכ"לים של משרדי ממשלה, אף שמדובר במשרות אמון. לדבריו, בשנים האחרונות נפוצה התופעה של בעלי שאיפות פוליטיות, שניסו להיבחר לכנסת ונכשלו, שהגיעו אחר כך למשרות מפתח בפוליטיקה הישראלית כמנהלי משרדי ממשלה.

הוא הוסיף כי על מנת לפתור את בעיית השחיתות יש לתקן את הליקויים המבניים במנהל הציבורי. לדוגמא ציין זליכה את מבקרי הפנים של משרדי הממשלה, שעבודתם מסורסת כיוון שקידומם, תקציביהם והאמצעים שלרשותם נקבעים על ידי המשרדים אותם הם אמורים לבקר. בקול ישראל דווח, כי למרות זאת אמר זליכה שבזמן האחרון נעשה אופטימי לאור נכונותם של אנשי המנהל הציבורי להילחם בתופעה.

בכנס נשאה דברים גם המפקדת לשעבר של [[היחידה הארצית לחקירות הונאה]] [[מירי גולן]], ואמרה כי השחיתות בשלטון המקומי אינה פחותה מזו שברמה הלאומית. לדבריה, את השחיתות הזו, שנוגעת לחיי היום יום של האזרחים, יש לחקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully