וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושית הכי לבנה שתראו

19.1.2007 / 15:22

חוקרים בריטים גילו זן חיפושית לבנה, שקשקשיה הם הלבנים הבוהקים ביותר שנראו בטבע. הם מאמינים שהגילוי יהיה יעיל לתעשייה

חרק חדש שנתגלה על ידי חוקרים בריטים, עשוי לסייע ביצירת צבע חדש – לבן מבריק. החיפושית הקטנה, בגודל של ציפורן אצבע, נמצאה בדרום מזרח אסיה, והקליפה שלה לבנה, הלבן הכי בוהק ונקי שהתגלה כחומר טבעי בטבע. כך דיווחה רשת ה-BBC.

בחינה מדוקדקת של חיפושית הסיפוצ'ילוס, מעלה כי הקשקשים על קליפתה קטנים פי 10 משערה אנושית. החוקרים טוענים, שחיקוי של הקשקשים הלבנים והדקים, עשוי להיות בעל ערך משמעותי בתעשייה.

"כזה לבן בוהר הוא לא נפוץ ב[[חרקים]]", הסביר החוקר הראשי ד"ר פיט ווקוסיק מאוניברסיטל אקסטר. הוא הוסיף, כי "ניתן לראות בטבע לבן חריג כזה פה ושם, בפרפרים בעיקר, אך הלובן הזה הוא לא בר השוואה ללובן של החיפושית החדשה".

לפי נתוני המכון למידות ומשקלים באנגליה, החיפושית הלבנה לבנה הרבה יותר מחלב ומהשן האנושית. החוקרים ניסו להתחקות אחר המבנה הפיזיולוגי שמאפשר יצירת לבן מסוג זה. "כששמתי את החיפושית מתחת ל[[מיקרוסקופ]] אלקטרוני, זה היה כאילו נפתח לפני עולם חדש לגמרי. זה היה ממש מדהים", דברי ד"ר ווקוסיק.

קליפתה של חיפושית הסיפוצ'ילוס מלאה בקשקשים קטנים, שגודלם חמישה [[מיקרומטר]]ים (מיליונית המטר), ובעלי מבנה תלת מימדי ייחודי. המבנה הייחודי הוא זה שגורם ללובן הייחודי של החיפושית.

ד"ר ווקוסיק הסביר, כי בעוד צבע מיוצר על ידי מבנים סדורים בצורה מדויקת, לובן "משודר" לעין על ידי מבנים המפזרים באופן אקראי את כל הצבעים בו זמנית. לדבריו, "אנחנו מסוגלים לייצר לבן סינתטי, אך החומרים צריכים להיות עבים הרבה יותר. לגילוי הזה עשויים להיות שימושים רבים". החוקרים מאמינים שהתעשייה תשאב השראה ממבנה קשקשי החיפושית כדי להגביר לובן של חומרים סינתטיים כמו נייר, פלסטיק, צבעים ותאורת אור לבן.

החוקרים מאמינים שהחיפושית התפתחה להיות לבנה כל כך, על מנת להסוות את עצמה בסביבת המחייה שלה, בין פטריות לבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully