וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בשארה: "האומה הערבית מרכינה ראש ומבכה את מותו של אדם גדול"

10.6.2000 / 21:02

ח"כים ערבים מבקשים להשתתף בהלוויתו של אסד. ח"כ א-סנע: "צפוי עיכוב משמעותי בתהליך השלום"

מאת אסף לוי

חברי הכנסת הערבים הביעו צער בעקבות מותו של נשיא סוריה חאפז אל אסד, שנפטר היום בבוקר. "זו אבידה גדולה לעולם הערבי", אמר ח"כ עזמי בשארה, שפגש את הנשיא אסד מספר פעמים במהלך השנים האחרונות. "האומה הערבית מרכינה היום ראש ומבכה את מותו של אדם גדול" הוסיף.

ח"כ טאלב א-סנע הביע גם הוא צערו על מותו של אסד. "זו אבידה גדולה לאומה הערבית ולעם הסורי. מותו יצר חלל רציני, וכל מנהיג אחר בסוריה יתקשה למלא את החלל שנוצר" אמר א-סנע.

לדעת א-סנע, מותו של אסד יוביל לקיפאון מדיני ממושך. "מותו של אסד יגרום לעיכוב משמעותי בתהליך השלום. ייקח זמן עד שהבית הסורי יתארגן ויוביל מהלכים כמו שלום עם ישראל. אני לא רואה
בשלב הזה מנהיגות שיכולה להתמודד עם הפוליטיקה הפנימית בסוריה. זה ייקח עוד כמה שנים.
העם הסורי חונך וגדל להדגיש את המימד הלאומי והמימד הכלל ערבי".

גם סגן שר החוץ, ח"כ נוואף מסאלחה, ביקר בסוריה ואף נפגש עם אסד. "נפגשתי איתו חודש אחרי מות בנו באסל, ולפני שלוש שנים ביקרתי שם שוב. אמרתי לו כבר אז שכשברק יהיה ראש ממשלה, הוא ימשיך בדרכו של רבין. נדהמתי מהבקיאות שלו לגבי הפוליטיקה ותפיסת העולם המגובשת ביחס לישראל. הוא הרצה בפנינו שש שעות בצורה שוטפת על הסיכסוך הישראלי-סורי וגילה תפיסת עולם נרחבת ומנומקת. הוא היה מנהיג שהצליח לייצב את המשטר בסוריה אחרי שנים של תהפוכות. לפני שבוע פגשתי את א-שרע בליסבון, החלפנו מסרים.

חברי הכנסת הערבים הביעו תקווה לצאת ולהשתתף במסע ההלוויה של נשיא סוריה המנוח, אולם עדיין לא ברור האם תגיע הזמנה למשלחת של ח"כים ערביים והאם יוכלו לצאת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully