וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קפאין מונע כאבי שרירים

19.1.2007 / 6:43

חוקרים בארה"ב גילו שצריכת קפאין לפני אימון כושר מפחיתה את כאבי השרירים המוכרים שמופיעים ביום שאחרי האימון

ייתכן שכוס הקפה שאתם שותים בבוקר משככת את הכאבים שמתאמנים רבים נוהגים לחוש לאחר אימון כושר. כך קובע מחקר חדש וראשוני.

החוקרים בדקו סטודנטיות וגילו שכאשר הן נטלו תוסף קפאין פחתו כאבי השרירים שהן חשו לאחר אימון כושר. כאבי השרירים בדרך כלל מופיעים כיממה לאחר אימון כושר אינטנסיבי יותר מהרגיל. מתאמנים ומדענים כאחד ניסו במשך שנים למנוע את הכאבים המטרידים שמתלווים לאימוני כושר. בין השאר ניסו להתמודד עם הבעיה באמצעות משככי כאבים, מתיחות ועיסויים אך אף אחד מהם לא פתר את הבעיה לחלוטין.

במחקר החדש בדקו החוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה את השפעת הקפאין על כאבי השרירים בתשע סטודנטיות צעירות. כל הנבדקות עברו אימון כושר שכלל עבודה ממוקדת על שרירי הירך, אימון שבאופן רגיל גורם לכאבי שרירים מסויימים ביום שאחרי. לאחר מכן החוקרים חזרו על הפעולה במשך מספר ימים אלא שבכל יום, ניתנו לחלק מהצעירות תוספי קפאין בעוד שלאחרות ניתנה גלולת דמה (פלסבו). לנבדקות ולחוקרים לא היה מושג למי ניתנה איזו גלולה ובאיזה יום.

הנשים דיווחו על כאבים פחותים באופן משמעותי בימים שאחרי האימונים שבהם ניתן להן הקפאין. תוסף הקפאין שניתן לנבדקות הכיל כמות שוות ערך לשתי כוסות קפה.

החוקרים מעריכים שהקפאין מפחית את כאבי השרירים משום שהוא מגביל את פעילותו של כימיקל בשם אדנוסין, שמשתחרר בשרירים לאחר אימון על מנת למנוע פציעה או דלקת. נוכחותו של האדנוסין בשריר גורמת לקולטני הכאב להגיב.
אבל לפני שאתם ממהרים לגמוע כוסות קפה לפני כל אימון, מבקשים החוקרים לבזכיר שלקפאין יש גם תופעות לוואי שליליות כגון לחץ דם גבוה, חרדה ועצבנות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully