וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מותו של אסד מעציב אותי מאוד"

10.6.2000 / 19:21

בהודעה הרשמית על מותו של אסד מוסיף נשיא ארה"ב כי יעשה הכל לקדם את השלום במזרח התיכון

נשיא ארה"ב, ביל קלינטון, מסר הערב הודעה רשמית בעקבות מותו של נשיא סוריה, חאפז אל אסד, היום בדמשק. בהודעתו אומר קלינטון כי נעצב מאוד לשמע הידיעה אך ימשיך לעשות הכל כדי לקדם את השלום במזרח התיכון.

"נעצבתי מאוד לשמע הידיעה על מותו של הנשיא אסד ואני רוצה להביע תנחומיי למשפחתו ולעם הסורי כולו. אנחנו מצפים להמשיך ולעבוד במשותף עם סוריה על מנת להגיע לשלום כולל במזרח התיכון" נמסר בהודעה רשמית שפירסם הבית הלבן מפי קלינטון, השוהה בביקור במינסוטה.

ברק: "נפעל לשלום עם כל ממשל שיכון בסוריה"

ראש הממשלה, אהוד ברק, פירסם הערב את הודעת ממשלת ישראל בעקבות מותו של אסד.

"ממשלת ישראל מבינה את צערו של העם בסוריה. נמשיך לפעול למען שלום עם סוריה ועם כל ממשל שיכון בסוריה. נמשיך לשמור על השקט בגבול עם סוריה ואנו מקווים כי הסורים ינהגו בצורה דומה" אמר ברק.

שר המשפטים, יוסי ביילין אמר: "סוריה היתה בשלושים השנההאחרונות רק אסד. במידה וסוריה רוצה להתקדם בצורה כלכלית, חייב לבוא שם שינוי שראשיתו בשלום עם ישראל. לאסד היה נטל היסטורי שמנע ממנו להגיע לשלום עם ישראל ואני מקווה שהשלטון החדש יקדם את העניין".

טוני בלייר: "אסד היה שחקן מרכזי בתהליך השלום "

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, פירסם הערב הודעה רשמית מטעם ממשלתו.

"הנשיא אסד היה דמות יציבה במזרח התיכון וזכה לכבוד רב בעולם הערבי ובכלל. למרות שלא היתה לי ההזדמנות לפגוש אותו החלפנו מסרים אודות תהליך השלום במזרח התיכון בו היה אסד שחקן מרכזי והוא יחסר לנו מאוד. הצוואה הטובה ביותר עבור אסד תהיה כאשר כל המעורבים בעניין יכפילו את מאמציהם להביא שלום יציב וקבוע למזרח התיכון ואעשה הכל לתמוך במאמצים אלה" אמר בלייר כשהוא מוסר את תנחומיו למשפחתו של אסד ולעם הסורי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully