וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תמשיך לפעול בתחום התוכן ותישאר שחקנית יחידה בשוק התקשורת

ערן גבאי

19.8.2001 / 14:29

כך מגיב משה גביש, סגן יו"ר דנקנר השקעות לאפשרות שהממונה על ההגבלים העסקיים יחליט לאשר לחברות הכבלים מיזוג בתשתית בלבד; "אין אפשרות לגייס כסף במצב זה"


"בזק תמשיך להתחרות בשוק התוכן באמצעות YES, וחברות הכבלים לא יוכלו להתחרות בבזק בשוק התקשורת", כך אומר היום משה גביש, סגן יו"ר דנקנר השקעות, בהתייחסות לפרסום כאילו הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, החליט לאשר לחברות הכבלים מיזוג בתשתית בלבד.

"ראשית, הממונה על ההגבלים העסקיים טרם קבע את החלטתו ושנית, אין ולא יכול להיות שנקרא את החלטתו מעל דפי העיתון", אומר גביש. "המדינה, אם אכן תמנע מיזוג בתוכן בין חברות הכבלים, תחמיץ, פעם נוספת, הזדמנות ביצירת תחרות בשוק. איחוד תשתית בלבד לא ישנה דבר. אין אפשרות לגייס כסף במצב זה".

גורמים בשוק מעריכים כי אם אכן תעוכב החלטתו של הממונה לסוף חודש ספטמבר, הרי שהיא תינתן "בדקה ה-90" ותלווה בלחץ חסר תקדים על הממונה. כזכור חברות הכבלים נדרשות להגיש את בקשת הרישיון שלהן עד חודשיים מיום התיקון לחוק הבזק - 25 ביולי.

חברות הכבלים מתכוונות לעכב את הגשת הבקשה לרשיונות תקשורת ולכרוך בה את הדרישה למיזוג מלא.

אנליסטים בשוק מצטרפים לדעת בעלי המניות בחברות הכבלים וטוענים כי אי מתן האפשרות לחברות להתמזג באופן מלא תפגע קשות ביכולתן לגייס כספים עבור ההשקעות שבפתח.

"לא ניתן להקים חברה עם ניגוד עניינים כה חריף בתוכה", אומר אחד האנליסטים בשוק ומוסיף, "התחרות בתחום התוכן היא מבורכת, אך אינה ישימה. לא ניתן להמציא דבר חדש. חברה כזו, הממוזגת בתשתית ובעת ובעונה אחת מתחרה בתוכן, היא המצאה ישראלית שלא תוכל לעבוד על פי שיקולים כלכליים פרופר. אין סיכוי שתהיה תחרות לבזק באופן זה ובזק תמשיך להזרים כסף ליס.

"חברה ממוזגת באופן זה, גם אם ייפתח חלון הזדמנויות חדש להנפקות, לא תוכל להנפיק בשוק הבינלאומי. אף אחד לא התייחס ברצינות לחברה כזו, ששוויה ייאמד בכמה מיליארדים, ותהיה לה בעיה מבחינה עסקית.

"לא ניתן לברוח מקבלת החלטות, תמיד יהיו אינטרסים מעורבים ובעלויות צולבות, והממונה יידרש להחליט ולא להיתלות בהסדר זמני, שירחיק את השוק מהפרטה והפרדה.

"אם יהיו שתי חברות המתחרות בשוק התוכן תקטן עלות התוכן, שהיום בישראל היא מהגבוהות בעולם. ישראל עם 6 מיליון תושבים משלמת את אותה עלות על התוכן הזר הנרכש בחו"ל כשם שגרמניה, עם 85 מיליון איש, משלמת".

YES בשל כך, לפי דעת גורמים בשוק, "תהלך בין הטיפות" בנושא המאבק של הכבלים על מיזוג מלא, אך בסופו של דבר תישמע להחלטות החברה האם - בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully