וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד זהר: תפקודו של אולמרט לא ייפגע

ארנון בן-יאיר

17.1.2007 / 18:30

פרקליטו של רה"מ בחקירת פרשת בנק לאומי: "אולמרט הוא איש חזק מאוד, שיש לו אמונה בצדקת דרכו". לדבריו, אין שום בעיה שתפגע בו

אלי זהר, פרקליטו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בחקירה המתנהלת בנוגע להטיית מכרז בנק לאומי, גורס כי תפקודו של ראש הממשלה לא ייפגע מעתה, לאור פתיחת החקירה נגדו. "אני מתרשם שראש הממשלה הוא איש חזק מאוד, שיש לו אמונה בעצמו ובצדקת דרכו ומהלכיו, ועל כן הוא לא ברווז ולא צולע", אמר זהר.

זהר אומר כי שמע ביממה האחרונה מראש הממשלה, שלדעתו המכרז נעשה באופן הוגן והגון, והיה פתוח ושקוף. לדברי זהר, אולמרט מילא את תפקידו כשר אוצר, מבלי שהיה דבר שאינו לגיטימי ואינו כשר. "לדעתי, אין שום בעיה עניינית אשר יכולה לפגוע בו", אמר זהר. לדבריו, ירון זליכה אמר באוקטובר 2005 לאחר המכרז, כי "מטרת השינויים כמו גם מטרת המבנה הייחודי של המכרז היא להגדיל ככל האפשר את מספר המתמודדים הפוטנציאלי ולמקסם לפיכך את תמורת המכירה". "אני לא רוצה לפרשן אותו", אומר זהר, אני רק קורא מה שהוא אמר. גם סטנלי פישר, יוסי בכר, איציק קליין ואיל גבאי היו באותה דעה. והכל נעשה תחת הייעוץ המשפטי הצמוד של היועצת המשפטית של משרד האוצר, ימימה מזוז.

"אני מאמין שגם החקירה תניב את אותם ממצאים. אני לא יודע מה המבקר רצה. אין לי תשובה על כך. העובדה שערן שנדר הורה על פתיחת חקירה אין בה דבר. ברגע שהעניין עובר למסלול הפלילי, יש לו ברירות מאוד מוגבלות. הוא שולח את העניין לבדיקת המשטרה, שלא מעלה ממצאים של ממש. המשטרה לא שוחחה עם אולמרט ועם עוד מעורבים רבים אחרים, אז שנדר מורה לה לחקור ולפנות למעורבים ולקבל מהם תשובות. להערכתי, כפי שאני מכיר את הסיפור, זה ייגמר בלא כלום, וכך אני גם מקווה שיהיה".

זהר הוסיף כי לדעתו הליך החקירה לא יהיה ארוך. לדבריו, אולמרט יהיה נכון לעשות כל שדרוש כדי לזרז את החקירה, ואף להיחקר בהקדם. לדברי זהר, אולמרט והוא חברים מזה זמן רב, והוא מטפל בענייניו המשפטיים הפרטיים של ראש הממשלה שנים רבות. זהר אישר כי הוא מקבל תשלום עבור השירותים, אך סירב למסור אם ראש הממשלה עצמו משלם עבור השירותים או המדינה, ובאילו סכומים מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully