וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוגי "שעון יום הדין" יוזזו קדימה

שי אילן

18.1.2007 / 8:21

האינדיפנדנט: מדענים בשיקגו מעריכים שהעולם עומד היום מול האיום הגרעיני החמור ביותר מאז המלחמה הקרה

מדענים בשיקגו מעריכים שהעולם קרוב כיום לאסון גרעיני יותר מכפי שהיה מאז המלחמה הקרה. משום כך הם מתכוונים להזיז היום את "שעון יום הדין", מתקן סמלי המראה את מידת הקרבה של העולם לקטסטרופה, לפי הערכות. בשנת 2002 הזיזו את המחוגים לשעה 7 דקות לחצות. השעה ה"אופטימית" ביותר נקבעה ב-1991, אחרי הסכמי פירוק הנשק הגרעיני שנחתמו בין ברית המועצות לארה"ב.

איומים רבים העומדים לפתחו של העולם הובאו בחשבון בקבלת ההחלטה להזיז את המחוגים, למשל העימותים המילוליים בין ישראל לאירן, האיום הצפון קוריאני על יפן ודרום קוריאה והניסוי הגרעיני שצפון קוריאה בצעה בשנה האחרונה. האיום הגדול מכולם נחשב בעיניהם הסכנה שארגוני טרור כמו אל קאעדה ישיגו נשק גרעיני.

המלחמה הקרה הייתה שיא האיום הגרעיני, אולם אז היה גורם ממתן באיום ההדדי של ארה"ב ובריה"מ. כיום, הנשק הגרעיני שבידי המעצמות לא יהיה יעיל נגד אירגוני טרור, ולא יהיה בו כדי לשתק את האיום הנשקף מהם.

עוד מרכיב המחמיר את המצב באופן עקיף, לדברי מפעילי השעון, הוא ההתחממות הגלובלית. מדינות שואפות יותר ויותר לייצר אנרגיה ממקורות חלופיים, ביניהם כורים אטומיים. המדענים צופים שבעתיד יופיעו מאות כורים אטומיים אזרחיים, שכשלעצמם אינם מזיקים ולא פולטים גזי חממה. לעומת זאת, האורניום והפלוטוניום שמשמשים להפעיל את הכורים, הם גם מרכיבים בפצצות גרעיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully