וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובות: "הדרג המדיני מתחמק מאחריות"

17.1.2007 / 9:01

תגובות מעורבות במערכת הפוליטית להתפטרות הרמטכ"ל. חברי האופוזיציה: לא ייתכן שאולמרט ופרץ ייאחזו בקרנות המזבח

תגובות מעורבות החלו לזרום משעות הלילה מהמערכת הפוליטית בעקבות התפטרות הרמטכ"ל דן חלוץ. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט ידע מבעוד מועד על החלטת הרמטכ"ל להתפטר וביקש ממנו לשקול שנית את החלטתו. שר הביטחון עמיר פרץ שוחח עם חלוץ בטלפון, והביע צער על התפטרותו והערכה לפועלו ותרומתו למדינה.

ח"כ ישראל כץ (ליכוד) אמר בראיון לקול ישראל, כי "התפטרות הרמטכ"ל מקבעת רשמית את כשלון מלחמת לבנון המחייבת את ראש הממשלה ושר הביטחון להתפטר. יש להקים ממשלת חירום ציונית" וכעבור חצי שנה " לקיים בחירות כלליות".

יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער אמר כי "כעת גם על אולמרט ופרץ להתפטר... לא ייתכן שהרמטכ"ל יישא בכל האשמה בעוד הממונים בדרג המדיני האחראים למחדלים יוסיפו להתחמק".

יו"ר המפד"ל זבולון אורלב אמר הלילה כי "חבל שהרמטכ"ל נאחז בקרנות המזבח עד כה, אולם טוב מאוחר מאשר אף פעם". חברו לסיעה אפי איתם הוסיף כי ההתפטרות "היא תוצאה בלתי נמנעת של כשלון המלחמה בלבנון".

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) אמר, כי "חלוץ הוא אדם ראוי שעשה מעשה ראוי. אני קורא גם לפרץ לגלות מנהיגות דומה".

פינס: צפויות התפטרויות נוספות

השר בנימין בן אליעזר (עבודה) שיבח את חלוץ ואמר, כי "אף אחד לא ייקח מחלוץ את העובדה שהוא היה מטובי מפקדי חיל האוויר". חברו לסיעה דני יתום, אמר כי לחלוץ יש זכויות רבות, אך לא נותרה לו ברירה אלא להתפטר. ח"כ אופיר פינס התראיין לגלי צה"ל בירך על ההתפטרות ואמר כי לדעתו צפויות התפטרויות נוספות, וכן כי "הדרג המדיני לא היה חף מטעויות".

יו"ר סיעת מר"צ זהבה גלאון אמרה כי "לראש הממשלה ולשר הביטחון אין תוקף מוסרי למנות את הרמטכ"ל הבא. הדרג המדיני, שקיבל החלטות חסרות אחריות של יציאה למלחמה, צריך ללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully