וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בקדימה: אולי נפעל להחלפת אולמרט

17.1.2007 / 3:23

זאת, אם החקירה נגדו תסתבך. שר מהמפלגה: ההודעה עלולה לדרדר המצב בסקרים, ח"כ אחר: התחושה היא שגמרנו את הקריירה

בכירים בקדימה אומרים, כי אם חקירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט תסתבך יפעלו להחלפתו כדי להמנע מבחירות. שר מהמפלגה אמר אמש, כי "מצבנו קשה, ההודעה עלולה לדרדר את מצבו של אולמרט בסקרים, אך צריך לזכור שכבר היו שלושה ראשי ממשלה תחת חקירה לפני אולמרט". בגלי צה"ל דווח, כי אחד מחברי הכנסת של קדימה הוסיף ש"התחושה היא שקדימה גמרה את הקריירה".

פרקליט המדינה, ערן שנדר, הורה אתמול למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בנוגע למעורבותו בהליכי הפרטת בנק לאומי. ראש הממשלה עצמו קיבל את ההודעה מלשכת פרקליט המדינה אחר הצהרים.

פרקליטו של אולמרט עו"ד אלי זוהר אמר, כי הוא הופתע מההחלטה לפתוח בחקירה. עם זאת ברך זוהר על החקירה "כדי להסיר אחת ולתמיד את העננה המיותרת מעל ראשו של ראש הממשלה". זוהר אמר בראיון לקול ישראל, כי ראשי המשק והאוצר ובכללם היועצת המשפטית של המשרד, הודיעו כי התנהל כדת וכדין. "גם החשב הכללי ירון זליכה היה שייך לדיונים ולקבלת ההחלטות ולא השמיע כל ביקורת בעת המכרז. לדבריו, גם המשטרה תגיע למסקנה שראש הממשלה חף מפשע.

מקורבי ראש הממשלה אמרו עם זאת, היום כי הוא לא הופתע מההחלטה לפתוח נגדו בחקירה. בגלי צה"ל דווח, כי הם הדגישו שאולמרט גאה במכירת הבנק ובתוצאותיה, ואינו מוצא כל פגם בהתנהגותו. "מדובר במהלך שהיה מתואם עם הגורמים המקצועיים והיועצת המשפטית של משרד האוצר" אמרו מקורביו.

במרכז החקירה - סיוע לידידים

כתב הארץ יובל יועז מוסיף:

במרכז החקירה יעמוד החשד כי אולמרט ניסה להטות את המכרז להפרטת בנק לאומי כדי לסייע לידידו, איל הנדל"ן האוסטרלי פרנק לואי. המשטרה כבר החלה בחקירה לא רשמית של חשדות אלו, שהוגדרה "בדיקה", לפני יותר מחודשיים.

את ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית קיבל שנדר, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז - שהוא המוסמך היחיד בחוק להורות על חקירות פליליות ועל העמדה לדין של ראשי ממשלה - פסל עצמו מהטיפול בתיק, בשל מעורבותה בפרשה של אחותו, עו"ד ימימה מזוז, המכהנת כיועצת המשפטית של משרד האוצר.

העד המרכזי נגד ראש הממשלה הוא החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, שהתלונן על מעורבות אולמרט בפני צוותו של מבקר המדינה, שהעביר את הטענות לפרקליטות. לפי החשד לכאורה, בעת שכיהן אולמרט כממלא מקום שר האוצר ב-2005 הוא ניסה לסייע ללואי, ולשנות למענו את תנאי המכרז לרכישת גרעין השליטה במכרז בבנק לאומי. אם יימצא ממש בטענות, הן יכולות לעלות לכדי חשדות פליליים נגד אולמרט, לעבירה של מרמה והפרת אמונים, ועבירות נוספות. בחודשיים האחרונים עסקה המשטרה בבדיקת החשדות בפרשת בנק לאומי, ומצאה ראיות לכאורה המצדיקות פתיחת חקירה פלילית רשמית נגד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully