וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: הרשויות אחראיות לנפגעי קדחת הנילוס

כרמל בן צור

16.1.2007 / 16:36

בהודעה למספר רשויות מקומיות נמסר, כי המדינה מסירה אחריותה מנפגעי קדחת הנילוס שחלו במחלה במהלך קיץ 2000

המדינה טוענת כי היא אינה אחראית לחמישה נפגעי [[קדחת הנילוס]], שחלו במחלה במהלך קיץ 2000. בהודעה לצד שלישי שהגישה לעיריית הוד השרון, מועצה אזורית דרום השרון, עיריית ראשון לציון, מועצה מקומית בית דגן, מועצה אזורית עמק לוד, עיריית כפר סבא, עיריית פתח תקווה ואחרים, טוענת המדינה כי אם תחויב בתשלום כלשהו, היא זכאית לשיפוי או השתתפות מלאה מאחד מהצדדים.

בהודעה שהוגשה מטעם המדינה נאמר כי נגיף קדחת הנילוס, הגורם למחלה, מועבר לבני אדם על ידי נקבת היתוש, אשר מצצה קודם לכן דם מעוף נגוע. בהתאם לידע הנוגע לאורחות החיים של היתושים, בית הגידול של נקבת היתוש שעקצה אדם מצוי בטווח של 1.5 קילומטר ממקום מגוריו של הנעקץ. על כן, טוענת המדינה כי היתושות שעקצו את התובעים הגיעו מאזורים המצויים בתחום אחריותן של הרשויות המקומיות.

לפי המדינה, הרשויות המקומיות הינן האחראיות להדברת יתושים בתחומן. לטענת המדינה, לפני קיץ 2000 ובמהלכו היא התריעה בפני הרשויות המקומיות ואיגודי הערים אודות המחלה, ודרשה מהן לנקוט בפעולות לצמצום אוכלוסיית היתושים בתחומן. לכן, לדברי המדינה, נזקי התובעים נגרמו כולם כתוצאה ממחדלי הצדדים השלישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully