וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 ישובים חדשים למפוני גוש קטיף

16.1.2007 / 0:47

בערוץ 2 דווח, כי הסתיים המשא ומתן בין מנהיגי המפונים לבין לשכת ראש הממשלה, והוחלט להקים ישובי קבע בחבל לכיש. לא רק המפונים מוזמנים

ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להודיע בימים הקרובים על הקמת שבעה ישובים חדשים המיועדים למפוני [[גוש קטיף]]. בערוץ 2 דווח שבימים האחרונים הסתיים משא ומתן בין הנהגת המפונים לבין משרד ראש הממשלה, והוחלט להקים הישובים בחבל לכיש.

הישובים שיוקמו הם: "גבעת חזן" למפוני נווה דקלים, "גבעת מרשם" למפוני תל קטיפא, "כרמית" עבור חלק מתושבי כפר דרום, ישוב הסמוך לאמציה עבור מפוני הישוב קטיף, וגבעת חרוב – ישוב המיועד לציבור הרחב ולאו דווקא למפונים.

מספר ישובים קיימים יורחבו: שומריה (שם כבר מתגוררים חלק ממפוני עצמונה, ואליהם יצטרפו מפונים מכפר דרום), שקף (הישוב הקיים יורחב בצורה משמעותית).

אולמרט צפוי להכריז על הליכים מקוצרים ולוחות זמנים מזורזים כדי לאשר את התוכנית. אחדים ממנהיגי גוש קטיף מסרו כי הם ניגשים לפרוייקט ברגשות מעורבים – מחד הם כועסים על אולמרט שהיה אחד מאריכלי ההתנתקות, אך מאידך הם מתוסכלים אחרי שנה וחצי ללא מגורי קבע, ושמחים שסוף סוף נמצא פתרון.

ח"כ עמירה דותן, יו"ר ועדת המשנה לטיפול במפוני גוש קטיף, בירכה על החלטתו של ראש הממשלה. "עדיין קיימים כשלים הדורשים פתרון, ואני מאמינה שראש הממשלה יתייחס לכך ויטיל את כל כובד משקלו בכדי לפתור אותם", אמרה דותן. "אין ספק שהגיע הזמן לפתור את הסוגייה העצובה הזאת, ורק החלטה אמיצה כמו זו שגילה ראש הממשלה יכולה לשרת את המטרה של כולנו - לסיים את הפרשה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully