וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה טלפונית נגד עמיר פרץ

דוריה למפל

15.1.2007 / 20:13

קיבלתם שיחת טלפון שמתחילה במילים: "אם גם אתה לא מרוצה מתפקודו של עמיר פרץ - יש מה לעשות"? אתם לא לבד. והרי ההסבר

קיבלתם בימים האחרונים שיחת טלפון ששואלת אתכם אם אתם חושבים שעמיר פרץ ראוי להחזיק בתיק הביטחון? אתם לא לבד. תנועת "ד?י" (דמוקרטיה ישרה) שמה לעצמה למטרה להזיז את פרץ מהמשרה הנוכחית שלו כשר ביטחון, ולהחליפו במועמד אחר מטעם מפלגת העבודה.

בימים האחרונים בוצעו כמעט מיליון שיחות טלפון בהן מענה אוטומטי מפנה את המשיב לאתר אינטרנט, בו ניתן לחתום על עצומה המתנגדת ליו"ר [[מפלגת העבודה]].

שלמה גלבוע הוא האיש שעומד מאחורי המיזם הזה. גלבוע הוא חבר מפלגת העבודה שנים רבות, ואף כמעט והתמודד בפריימריז האחרונים, אך פרש ימים ספורים לפני הבחירות. גלבוע מכהן כיום במועצת העיר [[חיפה]].

בשיחה עם וואלה! חדשות, גלבוע מנסה להסביר מה הביא אותו לממן עצמאית לחלוטין את הפנייה הזו לציבור. "מה שקורה עכשיו במדינה מטריף לי את המוח", הוא אומר. "הבנתי שהדרך הדמוקרטית היחידה להיפרד מפרץ היא לעבוד בשיטות שלו". ומה "השיטות" הללו? לדברי גלבוע, "מדובר במה שהיה מכונה פעם מפקדי אנוסים".

הנחת הייסוד של גלבוע והאנשים שמאחוריו היא שעמיר פרץ עושה תרגילים פוליטים, כמו למנות את מג'אדלה לשר, ובכך בעצם לפקוד לעצמו אנשים. גלבוע מבהיר: "אם אנחנו נפקוד יותר אנשים ממנו, נוכל להגיד לו שלום. ככל שיותר אנשים יתפקדו למפלגה דרכנו, ככה פחות אנשים יצביעו עבורו".

"כדי להיפטר ממנו צריך לעבוד בשיטות שלו"

גלבוע אומר שלא מדובר כאן בסכסוך אישי, וגם אם זה נראה מוזר שאדם עסוק בוחר להשקיע את מיטב כספו במפעל ההעפה של פרץ, מדובר לדבריו בדאגה לעתיד המפלגה. "אין לי שום דבר אישי נגד פרץ, אבל יש איתו שתי בעיות משמעותיות: האחת היא הנפת הדגל החברתי שלו, שהסתברה כהולכת שולל, שאני, ורבים אחרים השתכנענו בה. הבעיה השניה טמונה בתפקודו במשרד הביטחון במהלך המלחמה. היינו סולחים לו על העדר החברתיות, אם היה מדובר במצביא דגול, אבל לא כך הדבר".

גלבוע מקווה שעד לסוף החודש הנוכחי, יתפקדו למפלגה בין 5,000 ל-10,000 מתפקדים חדשים. לדבריו, "אם נבדוק את המצב במתמטיקה פשוטה, נראה שבדרך כלל מצביעים בפריימריז כ-30 אלף איש, אם יצטרפו כ-10,000 איש נוספים, שלא יצביעו עבור פרץ – הסיכוי שלנו להיפרד ממנו גדל מאד". לדברי גלבוע, עד כה התפקדו למפלגה אלפים כתוצאה מהקמפיין שלו.

ומה האלטרנטיבה לפרץ? גלבוע מסביר שבסוף החודש, עת יסתיים המפקד למפלגת העבודה, תבחר תנועת "די" מועמד שהיא תעמוד מאחוריו, ותמליץ לאנשים שהתפקדו דרכה להצביע לו. נכון לעכשיו גלבוע טוען שאין מועמד מועדף, והדבר ייקבע בתום המפקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully