וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס רוצה "להעיר את ארה"ב" באמצעות '24'?

שי אילן

15.1.2007 / 16:10

(זהירות, ספוילר) הבלוג דראדג' ריפורט מדווח: בעקבות אזהרות ה-CIA, מתכוונת הרשת להשתמש בסדרה בנשק גרעיני

"הגיע הזמן להעיר את המדינה", אמר בסוף השבוע מקור ברשת "פוקס" לאתר האינטרנט Drudge report. האתר מדווח שבעונה הקרובה של הסדרה 24, לפי מקורותיו, התסריטאים מבקשים להפעיל נשק גרעיני. הכוונה לעשות זאת לא מכוונת רק על ידי שיקולים תסריטיים: דו"ח של ה-CIA שפורסם לאחרונה, מזהיר מפני "סדרה של פיצוצים תוך שימוש בנשק גרעיני בעוצמה נמוכה". כעת מתכוונת הסדרה בעלת הפורמט המהפכני, העוקב אחרי אירועים בדיוניים בזמן אמיתי במהלך יממה אחת, לחולל מהפכה נוספת: לשמש קדימון למציאות.

24 אולי לא תצליח להכתיב את התפתחות האירועים, אולם היא בלי ספק מעודכנת באקטואליה ומצליחה לשמש הד לפרנויה שקיימת ממילא בקרב הציבור ואנשי ביטחון הפנים בארה"ב. אתמול פרסם הניו יורק טיימס שהצבא וה-CIA מרחיבים "באופן אגרסיבי" את איסוף המודיעין בארה"ב. לפי הפרסומים, משתמשים השירותים החשאיים בצווים מיוחדים המאפשרים להם לאסוף מידע כלכלי על מאות אנשים. עד כה השתמשה ה-FBI, הממונה על ענייני הפנים, בצווים כאלה, ועוררה עליה בשל כך ביקורת רבה של ארגוני זכויות אדם. אולם מעטים ידעו, כך מוסר הניו יורק טיימס, על השימוש שעושים הפנטגון וה-CIA בצווים כאלה, אפילו בקרב בכירים העוסקים בלוחמה בטרור.

"בעזרת החומר האישי אנו מסננים חשודים" (זהירות, עוד ספוילר)

סוגיית איסוף המידע על אנשים פרטיים נידונה בהרחבה בפרקים הראשונים של 24. כדי לא לקלקל למי שמתעתד לצפות בסדרה, נרמוז רק שגורמים בכירים עתידים להסתבך בשל משאלתם להגן על מידע אישי. לא ברור כיצד יוכרע הקונפליקט במקרה של רשת פוקס. במקרה של הפנטגון, אומר אחד הדוברים, פטריק ריידר: "הצווים מניבים קצות חוט רבים, ולעיתים קרובות אפשר בעזרתם להצליב מידע אחר, בהקשר של ריגול נגדי ומלחמה בטרור". עוד מוסרים מהפנטגון, שבדרך כלל החומר האישי לא מוביל לאישומים אלא דווקא לסינון חשודים. בשנה הקרובה מתכוונים בשירותים החשאיים להשתמש בחומרים להקמת מאגר מידע, שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב אחר "חשודים פוטנציאלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully