וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ניו דלהי יורקים בלי הפסקה

15.1.2007 / 11:34

מחקר אנתרופולוגי הציב 5 קריטריונים לבחון את התנהגות תושבי בירת הודו כאשר הם במרחבים ציבוריים. ההודים נכשלו בגדול

תושבי בירת הודו נוהגים לירוק, להשליך אשפה, לעבור על חוקי תנועה, להטריד נשים וחסרי רגישות חברתית. נתונים אלה מיצבו את העיר, בה 14 מיליון תושבים, כמקום מאד לא נעים לחיות בו. כך לפי מחקר חדש.

"מצאנו כי רוב האנשים לא מקדישים מחשבה בכלל לגבי אופן התנהגותם בפומבי" סיפרה פי.סי. ג'ושי, פרופסור ל[[אנתרופולוגיה]] באוניברסיטת דלהי, שניהלה את המחקר במשך שלוש שנים.

קבוצת חוקרים בדקה בכל שנה 20 אתרים שונים בעיר, כדי לבדוק את התנהגותם של אנשים במרחב ציבורי, היכן שהם נחשבים לאנונימיים.

החוקרים קבעו חמישה קריטריונים: הפרת חוקי תנועה, יריקה בציבור, פלישה למתחמים ציבוריים, השלכת פסולת ונימוסים חברתיים.

המחקר, שתוצאותיו יוצגו גם לממשל המרכזי בהודו, מצא כי האנשים נכשלו בכל הקטגוריות, מזלזלים בעברם ובמקום שבו הם נמצאים. כך למשל, בשוק הומה כ-90 בני אדם הפנו הערות פוגעניות, מחוות וניסיונות להתחיל עם נשים, בתוך 30 דקות.

ג'ושי ייחסה את דפוסי ההתנהגות שנצפו לרמות סובלנות גבוהות בחברה ההודית. "הודו היא מדינה מאד סובלנית, שמקרים אחרים היא טובה מאד. אך במקרים כאלה אין מי שיעמיד את המתנהגים שלא כראוי במקומם, ולכן אין תיקון להתנהגות השגויה". יחד עם זאת, לא היו ממצאים שהצביעו על כך שהתנהגות התושבים נפוצה יותר בניו דלהי לעומת ערים אחרות במדינה.

בשנים האחרונות עושה הממשלה בהודו מאמצים לשפר את התנועה בעיר, על ידי הרחבת הכבישים והקמת רכבת תחתית, אך מאות אלפי המהגרים שמגיעים מדי שנה לעיר בחיפוש אחר קריירה וחינוך טובים יותר, ממשיכים להעמיס על המערכת העירונית ועל מרחב המחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully