וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושף השחיתות מבקש הגנה מיוסי בכר

שרון נובק, בוצ'צ'ו

15.1.2007 / 17:00

עובדי רשות המסים שסייעו בחשיפת פרשת השחיתויות מרגישים מופקרים. בסוף השבוע פגש אחד מהם, רפי רותם, את מנהל הרשות הנכנס

יוסי בכר, ראש רשות המסים הנכנס, זכה לפגישת פתע ביום שישי האחרון עם רפי רותם, קצין מודיעין ברשות, שלטענתו, סייע בחשיפת פרשת השחיתות ברשות. לדברי מקורב לרותם, הוא ביקש מבכר להגן על כל חוקרי המס שלא שתקו אל מול השחיתויות, להיפגש אתם, ולאפשר להם להמשיך בתפקידם, מבלי שתפגע עצמאותם ותנאי עבודתם. לדברי המקורב, בכר הגיב בחיוב, ביקש מרותם שיעביר לו את הדברים בכתב והבטיח כי יטפל בעניין.

חשיפת פרשת השחיתות ברשות המסים הסבה את תשומת הלב גם אל האנשים המרכזיים שסייעו לחקירת המשטרה. רותם עובד ברשות מזה 22 שנה, ושימש כקצין מודיעין במחלקת החקירות באזור תל אביב והמרכז. הוא אחד ממספר חוקרים שנחשפו, לדבריהם, בארבע השנים האחרונות למעשי שחיתות ומעילה בתפקיד של עובדים בכירים במערכת המכס והמע"מ, ולהיערכות מערכתית של ממש לביצוע מעשי שחיתות וטיוחם.

רותם סרב להגיב לדברים, אך מקורביו אומרים כי הוא לא שתק לנוכח המעשים, שכללו, לכאורה, סגירת תיקים על סמך קשרים בין בכירים במכס ובין גורמים בעולם הפשע. הוא נתקל בהטרדות רבות מצד מעסיקיו, בכללן 17 תלונות במשטרה מצד בכירים ברשות המסים ובכירים בפרקליטות מחוז תל אביב. לפני כשנתיים הוגדר רותם כאישיות בלתי רצויה ברשויות המס, והוא הועבר מתפקידו.

"בכר הקשיב, אך לא יטפל בכך כרגע"

בדוברות רשות המסים טענו, כאז כן היום, כי "רותם מסוכסך מזה שנים רבות עם המערכת. כל הערכאות המשפטיות והאחרות דחו את טענותיו בהן הוא עושה שימוש ציני ומניפולטיבי בחצאי עובדות ובדותות, רוקח עלילות שווא ומטיל דופי במערכת ובעובדיה".

אולם, גם אם יש אמת בתגובת הדוברת, ברור כי המשטרה והפרקליטות דווקא מצאו עניין בטענותיו של רותם. מקורביו של רותם אף טוענים כי ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) עדיין לא אמרו את המילה האחרונה, והביעו עניין בתיקים של אנשים "מהצמרת של הצמרת של עולם הכלכלה".

דוברת רשות המסים התייחסה גם לפגישה בין בכר ורותם, ומסרה כי "יוסי בכר אכן נתקל ברפי רותם במרכז המסחרי ברמת אביב. בכר הקשיב לדבריו של רותם, אך אמר כי לא יטפל כרגע בדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully