וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: "הדקה ה-90" הטעתה צרכנים

מיתר שליידר

14.1.2007 / 14:31

משרד התמ"ת מאשים את חברת התיירות בגביית דמי ביטול מופקעים ובפרסום חסר של המחיר. הדקה ה-90: פעלנו כחוק

משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) הגיש כתב אישום לבית משפט השלום בתל- אביב נגד חברת הנסיעות "הדקה ה-90" ונגד מנהלה, צבי מושקוביץ, בגין עבירות על חוק הגנת הצרכן.

מכתב האישום עולה כי חברת הדקה ה-90 מכרה לצרכנית בעסקה טלפונית ארבעה כרטיסי טיסה לחוץ לארץ. מאחר שמדובר בעסקת שמתבצעת מרחוק הייתה הצרכנית זכאית לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי מלא בניכוי 400 שקלים. ואולם, כאשר הצרכנית ביקשה לבטל את העסקה, החברה קנסה אותה ב-1,800 שקלים בגין הביטול. בכך גבתה החברה תוספת תשלום בגין דמי ביטול בשיעור גבוה מזה המותר לה לפי חוק הגנת הצרכן.

לפי כתב האישום, החברה נמנעה גם מחובתה לפי חוק הגנת הצרכן לציין את המחיר הכולל של העסקה ואף הטעתה את הצרכנים בעניין המחיר הרגיל של אותה עסקה על ידי הוספת כוכבים או נקודות אשראי אשר ערכם לא צוין ולא ניתן היה לדעת את שעור ההנחה ומהו המחיר.

גם תקנון החברה המופיע באינטרנט נמצא לוקה בחסר בעניין זכות הביטול המוקנית לצרכנים בעסקאות במכר מרחוק . כתב האישום הוגש לאחר שהחברה נדרשה להקפיד על פרסום מחיר כולל על ידי הממונה על הגנת הצרכן, אך לא נענתה לדרישתו.

בהמשך לכתב האישום מדגיש סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי כי "משימת ההגנה על הצרכנים זו משימה ראשונה במעלתה. אנחנו נעמוד על המשמר שהאזרח לא ירגיש חסר אונים. היום לכל מצוקה צרכנית יש כתובת".

תגובת הדקה ה-90

דודו מחלב סמנכ"ל שיווק הדקה ה-90 אמר לוואלה! חדשות בתגובה, כי "הדקה ה-90 כמו חברות תיירות מובילות בתחומה יוזמת שיתופי פעולה עם חברות אשראי ומעניקה הטבות ומבצעים במאות שקלים תמורת נקודות וכוכבים". לדבריו, בשנת 2006 נסעו מעל 60 אלף איש במבצעים בלעדיים בדקה ה-90 עם מבצעי נקודות וכוכבים של חברות האשראי.

לגבי ההאשמות בגין גביית דמי ביטול שלא כחוק, אמר מחלב כי "הדקה ה-90 פועלת על פי חוק ומחתימה את כל הלקוחות בהתאם לתנאי חברת התעופה ובהתאם להנחיות התאחדות סוכני הנסיעות המקובלים בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully