וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יר - בירת התרבות הערבית של 2007

יוני מנדל

12.1.2007 / 9:34

נציגי כל מדינות הליגה הערבית הגיעו בימים האחרונים לאלג'יריה כדי לחגוג עם תושבי המדינה את הכבוד הגדול. תתחילו לחשוב על הוצאת ויזה

באלג'יר, בירת [[אלג'יריה]], החלו חגיגות "בירת התרבות הערבית" לשנת 2007, בהשתתפות משלחות אמנים ואנשי תרבות מ-23 מדינות הליגה הערבית.

בטקס הפתיחה יצאו תהלוכות מכיכר הדואר המרכזית בבירה לכיוון הים. 23 משאיות המייצגות את המדינות המשתתפות נסעו זו אחר זו בקצב איטי ואפשרו לאזרחי אלג'יר להתרשם מיצירות התרבות והאמנות שהביאו איתם נציגי העולם הערבי. ברשת אלג'זירה דווח, כי אלפי אלג'יראים על משפחותיהם, יצאו לרחובות וליוו את השיירה.

על כל משאית הונחו יצירות אמנות המייצגות את המדינה ולצידה פיזזו נציגי המדינה לצלילי המוזיקה המקומית של המדינה, כשהם לבושים בבגדים מסורתיים. הממלכה הסעודית לא היתה מקורית במיוחד כשששלחה מיצג אמנותי של ה[[כעבה]] ומשלחת הרשות הפלסטינית לא הפתיעה גם היא, כשבחרה לשלוח פסל של [[מסגד אל אקצא]].

עם זאת, המיצג הפלסטיני זכה לפופולריות רבה: רבים צילמו אותו והתגודדו סביבו.

במצעד נערכה גם תהלוכת דגלים של המדינות המשתתפות, לרבות דגל הליגה הערבית. בכך ציינו המשתתפים באופן סמלי את הפיכתה של אלג'יר לבירת התרבות הערבית של שנת 2007.

לאלג'יראים שביננו או לכל אלו שיכולים להשיג ויזה למדינה, החגיגות יתקיימו לאורך שנת 2007 כולה ויכללו תערוכות, פעולות תרבות, יצירות אמנות והופעות מחול ומוזיקה.

את אירועי הפתיחה סיכם פייסל, תושב הבירה וצופה נלהב בתהלוכה. לדבריו, "אני מקווה שהפסטיבל יביא עימו ברכה לאלג'יריה, ושהתרבות תצליח לאחד את העולם הערבי, הרבה יותר משהצליחה בכך הפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully