וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים ישביתו הלימודים בסמסטר ב'

11.1.2007 / 21:01

הצעד בא במחאה על המשך הדיונים של ועדת שוחט, שתביא לדבריהם להעלאה בשכר הלימוד. השביתה - בכל הארץ

התאחדות הסטודנטים הארצית וארגון הסטודנטים יצאו היום בהחלטה שלא לפתוח את סמסטר ב' בכל המוסדות האקדמיים בארץ לאחר ישיבה משותפת שערכו.

הסטודנטים הודיעו, כי ההחלטה נובעת בעקבות סירובה של שרת החינוך להיענות לדרישותיהם להגדלת תקציב. הסטודנטים נאבקים כחודש וחצי בועדת שוחט, שתביא לדבריהם להעלאה בשכר הלימוד.

בהודעה משותפת מסרו הארגונים, כי הם "מצרים על כך ששרת החינוך נפלה קורבן לשלטון הקומבינות ושמירת הכסאות".

יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), מסר בתגובה: "עצוב שהסטודנטים בישראל צריכים להיאבק כל פעם מחדש על תנאי לימודיהם. על שרת החינוך לקחת יוזמה ולפתור את הסוגיה אחת ולתמיד, תוך שיתוף פעולה מלא עם הסטודנטים והקשבה למצוקותיהם".

המרצים ישבתו בעוד שבוע

ביום ראשון בעוד שבוע, ה-24 בינואר, ישביתו המרצים באוניברסיטאות את הלימודים. לדברי פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, השביתה תתקיים בשל סירוב משרד האוצר לנהל משא ומתן עם המרצים על הסכם שכר חדש, לאחר שתוקף ההסכם הנוכחי פג. בנוסף, המרצים דורשים מהוועדה וממשרד האוצר להתחייב באופן רשמי, כי לא ישתמשו בוועדת שוחט כדי לכפות הסכמי שכר חדשים. לדברי הכהן, אם האוצר לא ייתן את הסכמתו לכך, המרצים לא יפתחו את הלימודים במרץ.

תמיר אמרה בתגובה לשביתה, כי היא תומכת בעמדת ארגוני המרצים. לדבריה, סירוב האוצר להתחייב לא לאכוף הסכמי שכר חדשים באופן חד צדדי, הוא "מהלך לא נבון של האוצר, שעלול להוביל לפיצוץ של ועדת שוחט". לדבריה, ביום ראשון היא תיפגש עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ותציג בפניו את עמדתה בניסיון לפתור את המשבר ולרכך את ההתנגדות הרבה בקמפוסים כלפי הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully