וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו את מלכת היופי הבדואית הראשונה

יוני מנדל

11.1.2007 / 16:45

רנא שיבלי, בת 21, מהכפר ערב א-שיבלי היא מלכת היופי של הציבור הערבי לשנת 2007. "ידעתי ב-90% שאזכה בפרס"

בתחילת השבוע, באודיטוריום של חיפה, נרשמה היסטוריה קטנה כשרנא שיבלי, מהכפר הבדואי ערב א–שיבלי שב[[גליל]] התחתון, הפכה לבדואית הראשונה הנושאת בתואר "מלכת היופי של החברה הערבית בישראל".

שיבלי, בת 21, סיפרה לוואלה! חדשות, כי "ערב הזכיה היה ערב מדהים". היא הפגינה ביטחון עצמי רב כשסיפרה ש"הייתי בטוחה ב-90% שאזכה בתואר, ולאחר שהקריאו את שמות המקום השלישי והמקום השני, כבר ידעתי שאני המנצחת". לשאלה, מה הדבר הראשון שהיא עשתה אחרי הקראת שמה היא ענתה, "התחלתי לבכות והלכתי לקבל את הפרס".

שיבלי דחתה את לימודיה בשל רצונה להתרכז בתחרות היופי, ומתברר כי ההשקעה שלה השתלמה. כעת, משזכתה בתואר, היא מתכננת להתחיל ללמוד ספרות במכללת עמק הירדן. לכל המעוניינים כדאי בהזדמנות זו להפסיק לחלום. שיבלי מתכוונת להשקיע עכשיו גם יותר בקשר עם הארוס החדש.

לדברי נהאיה שעבי, הסוכנת של רנא ועורכת עיתון המשפחה בשפה הערבית "ליידי כול אלערב", מקבלת כעת רנא "תמיכה בכל מה שהיא תחפוץ בו - אם בתעשיית היופי ואם בלימודים". שעבי גם סיפרה לוואלה! חדשות שחשבון הבנק של שיבלי זכה לחיזוק משמעותי של 10,000 דולר, מתנת משרד הפיס לזוכה המאושרת.

"מה שחשוב זה היופי הפנימי"

לדברי שיבלי, התחרות לא עסקה ביופי בלבד, אלא גם בשאלות שנשאלו המועמדות בנושאים שונים. "השאלה ששאלו אותי", אומרת שיבלי, "הייתה מה החשיבות של היופי בתוך כלל תכונות האופי של הבן אדם". לדבריה, היא לא התבלבלה וענתה, כי "לכל חברה יש דרגות יופי שמשתנות מגיל לגיל. עם זאת, היופי החיצוני לא חשוב כמו היופי הפנימי והתכונות הייחודיות של כל אחד מאיתנו. בסופו של דבר מהיופי החיצוני לא נשאר כלום, ומה שנשאר זה רק היופי הפנימי", אמרה שיבלי.

שיבלי מודה שזכיה של ערביה-בדואית אינה מתקבלת בצורה חיובית על ידי כל החברה שלה. עם זאת, היא אמרה שהיא "מכבדת גם את אלו בכפר שמתנגדים לעצם השתתפותי בתחרויות יופי".

דודה של שיבלי, דיאב, המנהל את המועצה לחינוך בכפר ערב א-שיבלי, אמר לוואלה!, כי "מדובר בכבוד גדול אבל גם בפריצת דרך חיים מסורתית לבין קידמה ומודרנה". לדבריו, רנא מאותת לחברה הערבית שהיא נמצאת על צומת דרכים, וכי יש לבחור בין עולם מסורתי יותר לעולם מודרני".

עם זאת, כשניסינו להוציא משיבלי אמירה פוליטית כלשהיא, נתקלנו בחומה. שיבלי רק הסכימה לומר, כי "יש הרבה בעיות לציבור הערבי בישראל, אבל אני לא מאמינה שאני בתור מלכת היופי הערביה אוכל לעזור במשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully