וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אני אחראי לטעויות בעירק

שי אילן

11.1.2007 / 8:32

נשיא ארה"ב הודיע שישלח עוד 20 אלף חיילים לעירק בנאום לאומה, והכין את האמריקאים להרוגים נוספים והוצאות נוספות

(עריכת וידיאו: בת גולן)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר כי הוא האחראי לטעויות שנעשו בעירק. בוש חשף את תוכנית הפעולה החדשה של ארה"ב במלחמה בעירק, שכוללת תגבור הכוחות בכ-20 אלף חיילים. רובם יישלחו לבגדד ומקצתם למחוז אנבר. בוש מבקש מהקונגרס כשבעה מיליארד דולרים למימון התוכנית.

"המצב בעירק אינו מקובל על העם האמריקאי ואינו מקובל עלי" אמר בוש. "אם הממשלה העירקית לא תעמוד בהתחייבויותיה, היא תאבד את תמיכתו של העם האמריקאי כמו גם את תמיכתו של העם העירקי".

בנאום לאומה אמר בוש, כי האסטרטגיה החדשה, שבמסגרתה העירקים יקבלו אחריות על 18 מחוזות עד נובמבר, "לא תכניע מיד את פיגועי ההתאבדות". לדבריו, השנה הקרובה תדרוש עוד סבלנות, הקרבה ונחישות, "שכן יהרגו עוד חיילים אמריקאים ועירקים".

עוד אמר הנשיא, כי על סעודיה, ירדן ומדינות המפרץ להבין, כי כשלון אמריקאי בעירק יהווה סכנה לקיומן.

בוש התחייב לעצור את "זרם התמיכה" מאירן וסוריה בהתקפות על החיילים האמריקאים בעירק. הוא אמר עוד כי ערב הסעודית, מצרים, ירדן ומדינות המפרץ חייבות להבין שמפלה אמריקאית בעירק תיצור מקלט לקיצוניים ואיום אסטרטגי על השרדותן.

בוש אמר כי ארה"ב תבחן את ממשלת עירק בקריטריונים מסויימים, כמו העברת חוקים הנוגעים לנפט, פרויקטים של שיקום ורפורמות פוליטיות. עם זאת, בוש לא הציב לוחות זמנים להשגת המטרות האלה.

הדמוקרטים: מתנגדים לתוכנית אך יתמכו בתקציב

בתום הנאום הודיעו הדמוקרטים, כי הם מתנגדים לתוכנית אך לא ימנעו תקציבים מהכוחות האמריקאים. כמה חברי קונגרס רפובליקנים הפתיעו והודיעו על התנגדותם לצעדיו החדשים של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully