וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ביפן: מבחן במקלות אכילה

11.1.2007 / 6:37

תלמידות באחד מבתי הספר במדינה יידרשו להפגין שליטה באביזר, כחלק מניסיון לחבר את הנוער לשורשים ולמסורת

מערכת החינוך היפנית ידועה בשאפתנות שלה להישגים, אבל זה כבר נראה מוגזם: בית ספר במערב המדינה יצרף לשורת הבחינות שימוש ב[[מקלות אכילה]].

תלמידות בית הספר לבנות Hisatagakuen Sasebo יידרשו להפגין את יכולותיהן בהעברת שעועית, חרוזים, גולות וקוביות מצלחת אחת לשנייה. "תמיד שמנו דגש על הרוח היפנית ואנחנו רוצים שהתלמידות יבינו זאת", הסביר קטסושי היסטה, סגן המנהל.

היזמה החדשה קשורה להתחייבותו של ראש הממשלה היפני שינזו אבה ליצור "מדינה יפה" על ידי החייאה של הכבוד למסורות היפניות. עם זאת, היסטה אמר כי ההחלטה עולה בקנה אחד עם הדגש רב השנים של בית הספר על אומנויות מסורתיות כמו טקס התה ושזירת פרחים. כדי לסייע לנבחנות הלחוצות, הן ייעזרו במקלות מיוחדים, קלים יותר לתפעול.

סקרים שנערכו במדינה בשנים האחרונות העלו שהציבור היפני מודאג מכך שמספר גדל והולך של צעירים לא יודעים להשתמש כמו שצריך במקלות האכילה. הורים רבים רכשו מקלות לאימון שמצוידים בלולאות כדי לסייע לילדים ללמוד את המיומנות בקלות יותר.

התלמידות שלא יעמדו במבחן לא צריכות לדאוג. היסטה מבטיח שאם הן יצליחו בתחומים אחרים, לא יכשילו אותם בבחינה רק בגלל שלא הסתדרו עם מקלות האכילה. "זה יותר סמל, דבר שהיינו רוצים שהתלמידות ישימו לב אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully