וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרסיס החיים

מוטי גל

18.8.2001 / 20:12

הצלב האדום האמריקאי פיתח תרסיס העוצר דימומים עזים בשניות; מכיל חומרי קרישה רבי עוצמה; ישמש בעתיד לטיפול בפצועים בשטח ובניתוחים; ניסויים שבוצעו בתרסיס בארה"ב הוכתרו בהצלחה

ארגון הצלב האדום האמריקאי עורך בשיתוף עם צבא ארצות הברית ניסויים בתרסיס חדש אשר נועד לעצור דימומים, גם העזים ביותר, בתוך שניות. התרסיס מכיל שני חומרי קרישה אשר משתתפים בתהליך הקרישה בגוף. כאשר מעורבבים שני הכימיקלים "פיברין" ו"תרומבין", נוצר קריש חזק פי עשר מהקריש הטבעי בגוף.

כלי דם אשר נקרע בשל חבלה מפעיל בגוף האדם שרשרת של אירועים המביאים בשלב סופי לקרישת הדם ועצירת הדימום. אולם אם כלי הדם אשר נפגע הינו גדול, או שמספר כלי דם מעורבים בפגיעה כדוגמת קטיעת איבר, הרי שפרץ הדימום העז עלול להימשך עד למותו של הפצוע. מומחים טוענים כי מרבית מקרי המוות כתוצאה ממעשי טרור וירי, נגרמים בשל איבוד דם רב.

התרסיס החדש מאפשר לעצור את הדימום בתוך שניות על ידי ריסוסו על אזור הפציעה. גרסה נוספת של התרכיב בצורת תחבושת מיוחדת המורכבת מחומרי הקרישה, מאפשרת לעטוף איברים פגועים ובהם טחול וכבד, ובכך לעצור את הדימום ולמנוע את מותו של הפצוע. שימושים אלו של התרכיב עשויים להימצא בעוד מספר שנים בשימושם של צוותי האמבולנסים, חדרי המיון והמנתחים. התרסיס נמצא מזה כשנה בניסויים קליניים במספר בתי חולים אזרחיים בארצות הברית ובחיל הרפואה האמריקאי. עד כה, כך מדווח הצלב האדום, נצפתה הצלחה רבה לתרסיס הקרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully