וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד איקאה

אריק מירובסקי

9.1.2007 / 19:17

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ערערה על החלטת ביהמ"ש, שדחה את בקשתה לצו מניעה והפסקת הקמת איקאה בראשל"צ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת בית משפט השלום ב[[ראשון לציון]], וביקשה שוב הוצאת צווי מניעה והפסקת עבודה כנגד הקמת מתחם איקאה במתחם מעיין שורק בראשון לציון.

המבנים העתידיים של איקאה מוקמים על שטח שבעבר נחשב לשטח תעשייתי. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון הוציאה למתחם היתרים לשימוש חורג כשטח מסחרי.

הוועדה המחוזית, בצוותא עם סוחרים מראשון לציון ותושבי ישובים כפריים בסביבה, עירערו על מתן ההיתרים לשימוש חורג. הוועדה המחוזית עתרה לבית משפט השלום בבקשה להוציא צווי מניעה והפסקת עבודה למבנים.

השופט שאול מנהיים דחה לפני כחודש את הבקשה וקבע כי יש להפריד בין מתן היתרי בנייה לבין מתן היתר לשימוש חורג. על פי ההחלטה, היתרי הבנייה נתקבלו בנפרד מההיתרים לשימוש חורג, עליהם דנה כיום ועדת הערר המחוזית, וממילא נתקבלו למבני תעשייה, כך שהם עומדים גם בייעוד המתחם למבנים תעשייתיים.

בערעור כותבת הוועדה המחוזית כי, "תוצאות ההחלטה יש בהן לעודד ועדות מקומיות ויזמים לנקוט מהלך משולב (של היתרי בנייה ושימושים חורגים, א"מ), המפתה מאוד, מקצר הליכי תכנון ראויים ויוצר עובדות בשטח, ולדאבוננו, פוגע בעקרונות התכנון ופורץ פרצות בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully