וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א ומכבי חיפה בדרך לליגת העל

שגיא ניר

9.1.2007 / 13:50

שתי האימפריות בדימוס עשויות לחזור לצמרת הכדורסל בעונה הבאה, במסגרת רעיון להרחבת הליגה. המנהלת נוטה לבטל את החוק הרוסי

במנהלת הליגה ממשיכים לעמול מאחורי הקלעים על שיפוץ פניה של ליגת העל, כשעל הפרק שוב סוגיית ההגבלה של מספר הזרים ושיטת המשחקים בליגת העל בעונה הבאה. במקביל, עשוי מהלך להרחבת ליגת העל להחזיר את הפועל תל אביב ומכבי חיפה, בעבר קבוצות צמרת בליגה והיום בליגות המשנה, בחזרה לקדמת הבמה.

בכינוס הדירקטוריון של מנהלת הליגה, שיתקיים ב-19 בינואר בקצרין, מתכוון יו"ר מנהלת הליגה להעלות הצעה חדשה, לפיה תוכל קבוצה לשתף עד ארבעה שחקנים זרים בעת ובעונה אחת, כאשר זר נוסף יוכל להירשם בטופס המשחק. במקביל, תוכל כל קבוצה לרשום מספר בלתי מוגבל של זרים באיגוד הכדורסל. כל קבוצה תחוייב לרשום לפחות שמונה שחקנים ישראלים בטופס המשחק.

הצעתו של קופל נוגדת את החוק הרוסי המונהג העונה, לפיו יכולים מקסימום שלושה זרים לשחק על המגרש בעת ובעונה אחת. בארגון השחקנים, שנלחם לפני שנתיים על החלתו של החוק הרוסי יתנגדו להצעה, שכלל לא בטוח שתזכה לתמיכת חברי המנהלת. ההערכה היא כי בסופו של דבר תושג פשרה בין הצדדים, לפיה החוק הרוסי יימשך גם בעונה הבאה, ומספר הזרים שתוכל כל קבוצה לרשום יוגבל לחמישה בלבד, בדומה למה שקורה העונה.

יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, שלל את הרעיון על הסף: "ארגון השחקנים ייעשה ככל שניתן על מנת שמכסת הזרים לא תעלה על שלושה לקבוצה, כי זה הדבר היחידי שיאפשר דקות משחק ותרומה של השחקנים הישראלים. גם לאבנר קופל ברור שאי אפשר ליישם מכסה גדולה של זרים ובאותה נשימה לתת לישראלים דקות משחק. ההצעה היא עלבון לאינטליגנציה של השחקן הישראלי ואני לא מאמין שהיא תעבור. בישיבת המנהלת אסביר את עמדת הארגון". על פי ההסכם בין מנהלת הליגה וארגון השחקנים, אמורים הצדדים להגיע להסכמות לגבי החוק הרוסי בעונה הבאה עד סוף מרץ.

כמו בקיץ האחרון, שב ועולה הרעיון לבטל את הסיבוב השלישי ולערוך במקומו סדרות פלייאוף של שמינית ורבע גמר כשלב מוקדם לפיינל פור, וכן סדרת פלייאוף נגד הירידה ללאומית בין הקבוצות שתדורגנה במקומות 9-10. עם זאת, לוואלה! ספורט נודע כי קופל מעוניין להרחיב את הליגה ל-12 קבוצות, כשבין המועמדות לזכות בכרטיסים הנוספים הם הפועל תל אביב, במידה ותעבור לידיים אחרות, ומכבי חיפה, שעשויה להעפיל העונה לליגה הלאומית.

קופל התייחס לעניין, ואמר: "אני חושב שלכדורסל הישראלי חשוב שמועדונים כמו הפועל ת"א, חולון, מכבי חיפה או הפועל באר שבע נחוצים ומחויבי המציאות לליגת העל, ואני אפעל להגיע למצבים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully