וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מכונית תופת התפוצצה במלון סמוך לברצלונה

18.8.2001 / 11:04

לא היו נפגעים; שעה קודם לכן טילפן אלמוני למלון והודיע על המטען; הערכה: המחתרת הבאסקית אחראית לפיצוץ; אתמול הוסכם על שיתוף פעולה בין משטרת ספרד למשטרה הבאסקית נגד המחתרת


בעיר הספרדית סאלו, מדרום לברצלונה התפוצצה מכונית תופת בחניון של מלון, לא היו נפגעים. האחראית לפיצוץ היא ככל הנראה המחתרת הבאסקית (E.T.I).

שעה לפני הפיצוץ הודיע מטלפן אלמוני למלון על המטען שהונח, דבר שאיפשר את פינוי האורחים. אתמול הודיע שר הפנים הספרדי על הסכם שיתוף פעולה בין המשטרה הספרדית לבין המשטרה בחבל הבאסקי, בסיכול פיגועים ופעולות של המחתרת. שיתוף הפעולה יכלול ישיבות משותפות ושיתוף במידע מודיעני.

בעבר טענה המשטרה הספרדית כי חוסר שיתוף פעולה מצדם של השוטרים הבאסקים הוא שמקשה עליה לסכל את פיגועי המחתרת. ייתכן שמה שהוביל לשינוי בגישת המשטרה הבאסקית 'ארטזאינטזה', היא העובדה כי לאחרונה הפכו חבריה ליעד התנקשות של המחתרת.

אנשי המשטרה הבאסקית ממלאים את תפקידם כשפניהם מכוסות, בשל החשש שפעילי המחתרת הבאסקית, על תומכיה בחבל יזהו אותם ויפגעו בהם. שניים מאנשי ארטזאינטזה עדיין מאושפזים בבית החולים, אחד בהם במצב קריטי לאחר שהותקפו על ידי תומכי המחתרת, לפני כשבועיים.

לפי ההסכם החדש ייפגשו נציגי המשטרה הבאסקית והספרדית מדי שלושה חודשים ולאחר כל פיגוע של המחרת, על מנת לחלוק מידע ולתכנן פעילות משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully