וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הבאסקים תשתף פעולה עם ספרד נגד המחתרת

17.8.2001 / 20:58

אנשי המשטרה הבאסקית הפכו ליעד התנקשויות של אנשי האי.טי.איי; שנים מאנשיה עדיין מאושפזים לאחר שהותקפו ע"י תומכי המחתרת; בעקבות זאת הוחלט לשתף פעולה עם המשטרה הספרדית

משטרת ספרד והמשטרה בחבל הבאסקים ישתפו פעולה במאבק לסיכול פיגועי טרור של המחרת הבאסקית (ETA). על כך מסר היום שר הפנים הספרדי.

על פי ההודעה בימים הקרובים תחל משטרת ספרד לשתף פעולה עם המשטרה בחבל הבאסקים, שיתוף פעולה שיכלול ישיבות משותפות ושיתוף במידע מודיעני.

בעבר טענה המשטרה הספרדית כי חוסר שיתוף פעולה מצדם של השוטרים הבאסקים הוא שמקשה עליה לסכל את פיגועי המחתרת. ייתכן שמה שהוביל לשינוי בגישת המשטרה הבאסקית 'ארטזאינטזה', היא העובדה כי לאחרונה הפכו חבריה ליעד התנקשות של המחתרת.

אנשי המשטרה הבאסקית ממלאים את תפקידם כשפניהם מכוסים, בשל החשש שפעילי המחתרת הבאסקית, על תומכיה בחבל יזהו אותם ויפגעו בהם. שניים מאנשי 'ארטזאינטזה' עדיין מאושפזים בבית החולים, אחד בהם במצב קריטי לאחר שהותקפו על ידי תומכי המחתרת, לפני כשבועיים.

לפי ההסכם החדש ייפגשו נציגי המשטרה הבאסקית והספרדים מדי שלושה חודשים ולאחר כל פיגוע של המחרת, על מנת לחלוק מידע ולתכנן פעילות משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully