וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בכר: אני מקווה שמשימתי תהא קצרה

אתי אפללו

8.1.2007 / 15:23

ממלא מקום מנהל רשות המסים אמר כי הוא לקח את התפקיד משום שרוב האנשים שהוא מוקיר הסבירו שאין לו ברירה

בנאום ראשון מאז כניסתו לתפקיד אומר היום ד"ר יוסי בכר, ממלא מקום מנהל רשות המסים ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר, בכנס החשבונאות השנתי שמתקיים בתל אביב, כי הוא לקח את התפקיד עליו משום שרוב האנשים שהוא מכיר ומוקיר ואשר חפצים בטובתו הסבירו לו במשך יומיים שאין לו ברירה.

בכר, שהיה אמור לנאום בפאנל שעיסוקו במסים לקראת שנת 2007, ציין שהוא אף פעם לא היה ולא יהיה מומחה למסים. "אני נמצא פה במקום ג'קי מצא", הוא הדגיש, "אנחנו, כל מדינת ישראל, התעוררנו ביום שלישי שעבר לחלום בלהות, לדבר שלא נתפס, שבא לנו כהפתעה - נפלו עלינו השמיים", אמר בכר בהתייחסו לפרשת החשדות לשחיתות ברשות המסים. בכר הצטרף לדוברים הקודמים בחיזוק ידיו של ג'קי מצא ובאמונה בחפותו, וציין כי הוא מקווה שמי שאמון על החקירה והאכיפה, יפעל לסיומה במהרה.

עוד אמר בכר כי יש להשיב את המערכת לפעילות מלאה במהרה. "אני מקווה שמשימתי תהא קצרה, ואוכל להעביר את השרביט לג'קי במהרה, אבל גם בתקופה קצרה מערכת המסים צריכה להמשיך לעבוד. כולנו יודעים מה משמעות של קיפאון במערכת המסים ומה משמעות של אנשים שלא מקבלים החלטות. אנו יודעים גם מהי המשמעות של העברת סכסוכים לבית משפט, זה יהיה אסון וישתק את כל המערכות במדינה", ציין בכר והוסיף, "אם לא נדע להעמיד את המערכת על הרגליים, ייפגע גם המוניטין של אנשי רשות המסים ושל יוסי בכר שניסה לעשות משהו ולא הצליח. אך זה כאין וכאפס לעומת הפגיעה בכלכלה - תחשבו מה יקרה אם רשויות מדינת ישראל תפסקנה לשתף פעולה. חייבים לחזור לעצמנו - זה בנפשנו", הוסיף בכר.

בכר שיבח את מקצועיות המערכת וציין, כי "המערכת שמורכבת יותר מ-5,000 אנשים שמאמינים במה שהם עושים, מתוך שליחות וגאוות יחידה שהגיעה בשנה האחרונה לשיא של הישגים הן בהורדת מסים, הן בגביית שיא והן בטיפול יעיל בפניות בתקופת מלחמת לבנון", ציין בכר והוסיף, "אני מכיר מעט מאוד גופים שהיו יכולים להרים מערכת שתיתן שקט כלכלי לתושבי הצפון בזמן המלחמה, גם לדאוג לכך שהאנשים יקבלו את המשכורות בזמן וגם לדאוג לפיצויים ישירים ועקיפים". בכר ציין כי כיום כל רמת הפיצוי על הנזקים העקיפים והישירים שהתקבלה ממערכת המסים היא בשיעור ממוצע של 97%. "לא שומעים תלונות, ואנו הישראלים לא מצטיינים בכך שאנו לא מתלוננים", סיכם בכר.

ממלא מקום מנהל רשות המסים ביקש מרואי החשבון שמשתתפים בכנס שיצטרפו אליו בייצוב המערכת. "מערכת זו היא החשובה ביותר לכלכלה הישראלית, והעובדים חייבים לקבל מכם את התחושה שמה שהם נותנים - הם נותנים מתוך מתוך הגינות ומקצועיות, וגם אם ניתנים דברים מתוך שיקול דעת, זה לא מעשה פלילי רק בגלל שזה לא מתיישב עם עמדה של מישהו שחושב אחרת בעניין".

בכר ציין כי לאור נתוני ההתנתקות והוצאות מלחמת לבנון השנייה - המשק שלנו יודע לספוג זעזועים. מדינת ישראל נמצאת עדיין על גל של צמיחה "אפילו באוצר הורדנו את התחזית לצמיחה של 4.2% ולאחר פרסום הנתונים הצמיחה היתה גבוהה אף יותר ועמדה על 5%", ציין בכר. בשנת 2007 יש להמשיך באותה המדיניות שכוללת משמעת תקציבית, רפורמות מבניות ועידוד יציאה לעבודה, שמובילה לצמיחה, סיכם בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully